دوشنبه 11 تیر 1403

فارس من | زمان برگزاری آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد را به تعویق بیاندازید

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
فارس من | زمان برگزاری آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد را به تعویق بیاندازید

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی در این سامانه خواستار تعویق زمان برگزاری آزمون جامع دانشگاه آزاد اسلامی شدند.

این کاربران در پویش خود آوردند:

«بر طبق تاریخ اعلام شده از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر برگزای آزمون جامع دانشجویان دکترا در نیمسال تحصیلی اول 1402 1401 در بازه زمانی 28 آبان 1401 تا 17 آذر 1401 لحاظ دو نکته از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. اهمیت آزمون جامع برای دانشجویان دکترا و همزمانی تاریخ اعلامی با مسابقات جام جهانی فوتبال که تیم ملی عزیزمان در آن حضور دارد. لذا از مسئولان امر خواهشمند است با توجه به آغاز امتحانات درسی نیمسال اول در نیمه دوم دی ماه 1401، تاریخ برگزاری امتحان جامع دانشجویان دکترا را در بازه زمانی نیمه اول دی ماه 1401 برگزار نمایید تا دانشجویان بتوانند در بازه زمانی مناسب تر برای این امتحان مهم آماده شوند و هم از دیدن بازی های فوتبال ایران عزیزمان در مسابقات جام جهانی فوتبال بی بهره نباشند.»

* طبق قانون یک ماه قبل از برگزاری آزمون جامع اطلاع رسانی شود

سردبیر این پویش سامانه فارس من در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: برگزاری آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی 2 بار در سال برگزار می‌شود، ابتدا در نیمسال اول سال و بعد در نیمسال دوم است، طبق قانون و شیونامه های که وجود دارد، یک ماه قبل از برگزاری آزمون جامع باید به دانشجویان اطلاع رسانی شود، تاریخ دقیق آزمون باید یک ماه قبل اطلاع رسانی شود. متاسفانه اوایل هفته گذشته سایت مرکزی دانشگاه آزاد اطلاعیه ای را منتشر کرد که آزمون جامع نیمسال اول در بازه زمانی 28تا 17 آذرماه آزمون برگزار می‌شود.

سردبیر این پویش افزود: برگزاری آزمون جامع در 28 آبان ماه یک تناقض است، چرا که حداقل زمان اطلاع رسانی به دانشجویان یک ماه است نه 2 هفته قبل، دانشگاه آزاد اطلاعیه برگزاری آزمون را خیلی دیر صادر کرده است و این عدالت آموزشی نیست. سازمان مرکزی این خبر را اعلام کرده است، بسیاری از واحد های سازمانی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مثال واحد علوم و تحقیقات هنوز این خبر را منتشر نکرده است.

سردبیر این پویش افزود: متاسفانه بسیاری از دانشجویان هنوز از این خبر اطلاع ندارند، حتی اساتید و مدیرگروه‌ها هم خبر ندارند که کدام درس با کدام سر فصل را باید برای امتحان جامع دکتری دانشگاه آزاد مطالعه کنیم.

* تداخل تاریخ آزمون جامع دکتری با بازی های ملی

وی در پایان گفت: نکته دیگری هم که وجود دارد، شروع بازی های جام جهانی است، روز 30 آبان ماه تیم ملی بازی دارد، بازی های ملی را همه قشری می‌بینید، زمان برگزاری این آزمون با بازی‌های تیم ملی تداخل دارد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دانشگاهیان

دانشگاه آزاد اسلامی

آزمون جامع دکتری این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
فارس من | زمان برگزاری آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد را به تعویق بیاندازید 2
فارس من | زمان برگزاری آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد را به تعویق بیاندازید 3