شنبه 16 تیر 1403

فارس من | شرط معدل جذب اعضای هیأت علمی را بردارید

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
فارس من | شرط معدل جذب اعضای هیأت علمی را بردارید

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی در این سامانه خواستار حذف شرط معدل جذب هیأت علمی شدند.

این کاربران در پویش خود آوردند:

«با توجه به در نظر گرفتن شرط معدل برای جذب هیئت علمی، باید در نظر داشته باشیم که این شرط عادلانه نیست، زیرا نمره دهی در دانشگاه ها عادلانه نیست، من به شخصه دیدم اساتیدی را که به خاطر مشکل اخلاقی و حتی روانی به دانشجو نمره کم داده و با زندگیش بازی کرده، معدل بالا دلیل بر توانایی دانشجو برای جذب نیست، همانطور که می دانید در دانشگاه دانشجو باید با پژوهش و انجام صحیح آن آشنا شود و اگر فردی صرفا معدل بالا داشته باشد ولی توانایی پژوهشی خوبی نداشته باشد نمی تواند دانشجو را در مسیر پژوهش به خوبی راهنمایی کند. نظر بنده این است که لطفا اگر معدل را هم در نظر می گیرید برای آن امتیاز بگذارید، مثل امتیازی که برای متاهل بودن و بچه داشتن گذاشتید. در این صورت اگر فردی در مقطعی بنا به دلایل مختلف معدل کمی دارد اما رزومه پژوهشی خوبی دارد، شانس خودش را از دست نمی دهد و بی انگیزه نمی شود. باید بدانیم کشور ما وقتی به اوج پیشرفت می رسد که اساتیدش بتوانند دانشجوهای با قدرت پژوهشی بالا را به جامعه تحویل دهند.»

الهه حیدری سردبیر این پویش سامانه فارس من در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: توصیه من به مسوولان این است که این موضوع را نادیده نگیرند به هرحال خیلی از دانشجویان 10 سال در این مملکت درس خوانده‌اند و اگر بخواهند همچین شرطی را بگذراند قبل از آن می‌گفتند تا دانشجویانی که معدل آنها در هر مقطع و به هر دلیلی معدل پایین گرفته‌اند و باعث شده است که معدل آنها پایین آید و بخاطر این موضوع به نظر بنده قانون سهمیه هیأت علمی اصلا عادلانه نیست.

وی در ادامه افزود: همانطور که برای ازدواج فرزندآوری امتیاز قرار داده‌اند برای هر مقطع و معدلی که مورد نظرشان است یک امتیاز قرار دهند که هر کسی که واررد این مرحل شد یک امتیازی کسب کند و پژوهش‌ها ومقالاتی که به چاپ رسانده است را مورد توجه قرار دهند.

سردبیر این پویش سامانه فارس من افزود: باعث می‌شود کسانی که استعداد‌های خوبی داشته اند بخواهند مهاجرت کنند و تلاش خود را می‌کنند تا مهاجرت کنند و به نظرم این شرط معدل جذب هیأت علمی اصلا مطلوب نیست و شرط گرفتن امتیاز برای کسانی که ازدواج کرده‌اند اصلا مناسب نیست چون شاید برای کسی اصلا فرصت ازدواج محیا نشده باشد و چون نتوانسته باید 10 امتیاز را از دست بدهد؟

حیدری افزود: من خودم تحصیلاتم به پایان رسیده با توجه به قانون‌های ایجاد شده هیچ شانسی برای هیأت علمی وجود ندارد و با اینکه دکتری را گرفته ام، بسیار ناامید هستم و باتوجه به اینکه من مقاله هم چاپ کرده‌ام ولی متاسفانه کسی اهمیت نمی‌دهد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید سهمیه هیأت علمی شرط معدل این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است