یک‌شنبه 17 تیر 1403

فارس من | لزوم حضور مسئولین در دانشگاه‌ها و تبیین شرایط و پاسخگویی مستمر

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
فارس من | لزوم حضور مسئولین در دانشگاه‌ها و تبیین شرایط و پاسخگویی مستمر

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی در این سامانه خواستار حضور و پاسخگویی مستمر مسئولین در دانشگاه‌ها شدند.

این کاربران در پویش خود آوردند:

«مطالبه جدی ما از تمامی مسئولین حضور مرتب در دانشگاه‌ها و صحبت رودررو با دانشجویان است. این موضوع نباید کوتاه مدت و مقطعی باشد! شأن و جایگاه وزرا، نمایندگان مجلس، استانداران، فرمانداران، اعضای شوراهای عالی کشور، معاونین رئیس جمهور و مسئولین قوای نظامی و انتظامی با پاسخگویی و شنیدن مطالبه دانشجویان کاسته نمی‌شود. چنانچه هر مسئولی بداند که هر هفته یا هر ماه باید در یک دانشگاه یا حوزه علمیه حضور پیدا کند و در خصوص تصمیماتش پاسخگو باشد، بخش قابل توجهی از مشکلات کشور حل خواهد شد. مولا علی (ع): زمامدار نباید خود را از مردم دور نگهدارد زیرا که اختفای زمامدار از مردم جامعه موجب نوعی کم اطلاعی از امور می شود.»

سردبیر این پویش سامانه فارس من در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیاناتشان خطاب به مسئولین و ائمه جمعه، فرمودند که در دانشگاه و حوزه های علمیه حضور پیدا کنید.

*مسئولین بازدید از دانشگاه ها را جزء برنامه روتین خود قراردهند 

وی افزود: در حوادث اخیرکه دانشگاه‌ها ملتهب شد، شاهد بودیم که علی جهرمی سخنگوی دولت در دانشگاه حضوریافت و بازخورد و تاثیر بسیار خوبی هم داشت. متاسفانه بخشی از خشم و مطالبه‌های انباشته شده دانشجویان ناشی از عدم حضور مسئولین در دانشگاه ها است. مسئولین ما جزو برنامه روتین کاریشان قرار دهند، که به دانشگاه ها سر بزنند.

* پاسخگو بودن مسئولین نسبت به عملکردشان 

سردبیر این پویش با اشاره به حضور مسئولین در دانشگاه‌ها گفت: مسئولین در بازه یک ماه از دانشگاه ها بازدید و نسبت به عملکردشان پاسخگو باشند، احتمالا متوسط دانشجویان خیلی پیگیر نباشند، اما تشکل‌های دانشجویی و انجمن های علمی می توانند، رصدکنندکار مسئولین را به عنوان مثال مسوولی که در دانشگاه قبل قولی داده است، آیا قول خود را انجام داده یا خیر؟

وی ادامه داد: مسئولین با حضورشان در دانشگاه ها می‌توانند، وضعیت دانشگاه‌ها را برسی کنند و متوجه وضعیت دانشجویان نیز شوند و بدانند دغدغه دانشجویان چیست؟ یکی از دغدغه هایی که دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی دارند، آوردن یک مسئول در دانشگاه است، باید یک حکم و دستور وجود داشته باشد، تا مسئولین وارد دانشگاه ها شوند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دانشگاهیان

حضور مسئولان در دانشگاه سردبیر پویش فارس من این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
فارس من | لزوم حضور مسئولین در دانشگاه‌ها و تبیین شرایط و پاسخگویی مستمر 2