دوشنبه 16 مهر 1403

فارس‌من | مشکلات فارغ‌التحصیلان رشته مدیریت کسب و کار با حذف کلمه MBA از مدرکشان

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
فارس‌من | مشکلات فارغ‌التحصیلان رشته مدیریت کسب و کار با حذف کلمه MBA از مدرکشان

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، دانشجویان رشته MBA یا همان رشته مدیریت کسب و کار با ثبت پویشی در سامانه فارس من خواستار درج کلمه MBA در مدرک فارغ‌التحصیلی‌شان شدند، گویا چند سالی است مدرک این عده از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فقط با عنوان فارغ‌التحصیلان رشته مدیریت کسب و کار صادر می‌شود و نامی از MBA در مدرک نیست.

رشته MBA چیست؟ رشته MBA (مخفف Master of Business Administration) از اواخر قرن نوزدهم میلادی که کارخانجات در پی نیروهای متخصصی بودند که دانش مدیریت را به شکل علمی و اجرایی بدانند، راه‌اندازی شد و دانشگاه هاروارد اولین دوره آن را برگزار کرد.

در ایران نیز این رشته با نام مدیریت کسب و کار برگزار می‌شود، MBA یک دوره جامع از آموزش‌های مدیریتی است و گرایش‌های مختلفی مانند حسابداری، اقتصاد، امور مالی و بازاریابی را در بر می‌گیرد.

درباره حذف کلمه MBA از مدرک این دوره در ایران با سردبیر سوژه فارس من گفت‌وگو کردیم.

وی گفت: قبلا در مدارک فارغ‌التحصیلی رشته MBA یا مدیریت کسب و کار کلمه MBA درج می‌شد اما در حال حاضر فقط نام مدیریت کسب و کار لحاظ می‌شود در حالیکه این رشته را در تمام دنیا با نام MBA می‌شناسند.

از سردبیر سوژه فارس من پرسیدیم که این موضوع چه مشکلی را برای فارغ‌التحصیلان رشته MBA یا مدیریت کسب و کار ایجاد می‌کند؛ وی گفت: وقتی مدرک ما در کشورهای خارجی ترجمه می‌شود آن‌ها متوجه نمی‌شوند که ما در رشته MBA فارغ‌التحصیل شدیم زیرا مدیریت کسب و کار برای آن‌ها رشته جدیدی است و این مسأله برای ما که فارغ‌التحصیل این رشته هستیم مشکل ایجاد می‌کند و به همین دلیل از مسوولان می‌خواهیم که حتما کلمه MBA را در مدرک ما درج کنند.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

وزارت علوم تحقیقات و فناوری

MBA مدیریت کسب و کار این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
فارس‌من | مشکلات فارغ‌التحصیلان رشته مدیریت کسب و کار با حذف کلمه MBA از مدرکشان 2
فارس‌من | مشکلات فارغ‌التحصیلان رشته مدیریت کسب و کار با حذف کلمه MBA از مدرکشان 3