سه‌شنبه 17 مهر 1403

فارس من | پرداخت شناور حقوق، چالش بزرگ مخابراتی‌ها

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
فارس من | پرداخت شناور حقوق، چالش بزرگ مخابراتی‌ها

خبرگزاری فارس؛ فارس من: تاخیر در پرداخت حقوق گلایه‌ای است که اخیراً توسط کارکنان شرکت مخابرات در سامانه فارس من به ثبت رسیده است. آقای حسینی سردبیر پویش در گفت وگو با خبرنگار فارس گفت: «شرکت مخابرات از سال 1388 به بخش خصوصی واگذار شد و از آن سال به بعد ما با مشکلات بسیاری از جمله عدم دریافت به موقع حقوق روبه‌رو شده‌ایم. مدیرعامل سابق نیز تلاش بسیاری درخصوص رفع آن انجام داد و زمان کوتاهی این مشکل برطرف شده بود. اما با جابه‌جایی وی، دوباره مشکلات از سر گرفته شد. ما به جای دریافت حقوق در اول هر ماه، حقوقمان را به طور شناور و بدون تاریخ مشخصی دریافت می‌کنیم.»

وی ضمن انتقاد از دریافت حقوق به طور شناور، گفت: «خیلی از همکاران ما در خانه‌های اجاره‌ای زندگی می‌کنند و مجبور به پرداخت اجاره در ابتدای هرماه هستند، علاوه بر این برخی نیز دارای بیماری هستند و روند درمانی را پشت سر می‌گذارند و این نحوه شناور دریافت حقوق مشکلات بسیاری برای آنها به وجود آورده است.»

حسینی علت این مشکلات را روند نامطلوب خصوصی‌سازی مخابرات می‌داند: «شرکت مخابرات تا زمانی که دولتی بود چنین مشکلاتی در آن وجود نداشت زیرا براساس آیین نامه سازمان اداری استخدامی اداره می‌شد و اوضاع معیشتی کارکنان خیلی بهتر بود اما از زمان خصوصی شدن مشکلات رفاهی و معیشتی آن دوچندان شد.»

یکی از حامیان پویش هم می‌گوید: «از زمان واگذاری مخابرات به بخش خصوصی، مشکلات کارکنان خیلی زیاد شده است. شاغلین و بازنشستگان از وضعیت معیشتی و بیمه رضایت ندارند زیرا مخابرات خصوصی، بیمه تکمیلی درمان و خدمات رفاهی را قطع کرده است و هیچ مسؤولی پاسخگوی این مشکلات نیست.»

شما هم می‌توانید پویش را در اینجا امضا کنید. در صورتی که تعداد حمایت‌ها به 1000 امضا برسد، پیگیری موضوع از سازمان‌های مربوطه در دستور کار «فارس من» قرار خواهد گرفت.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

شرکت مخابرات ایران تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان مخابرات پرداخت شناور حقوق این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
فارس من | پرداخت شناور حقوق، چالش بزرگ مخابراتی‌ها 2