دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

فراخوان هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان منتشر شد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
فراخوان هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان منتشر شد

هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با مشارکت گسترده استادان برجسته موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار خواهد شد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در چهار بخش اصلی؛ "موسیقی دستگاهی ایران"،"موسیقی نواحی"،"موسیقی کلاسیک"،"آهنگسازی"و یک بخش ویژه؛"شناخت و حفظ ردیف" با مشارکت گسترده استادان برجسته موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار خواهد شد.

این جشنواره برای سه گروه سنی «الف»15 تا 18 سال: متولدین سالهای 1384 تا 1387، «ب»19 تا 23 سال: متولدین سالهای 1379 تا 1383 و «ج»24 تا 29 سال: متولدین سالهای 1373 تا 1378 طراحی شده است؛ متقاضیانی که سن آنها از 15 سال کمتر است، درصورت آمادگی و تمایل، میتوانند آثار خود را برای بررسی در گروه «الف» ارسال کنند.

برای شرکت در جشنواره ارسال اجرای رپرتوارِ مشخص شده برای هر بخش به صورت ضبط ویدئویی و در موعد مقرر (از یکم تا 26 اردیبهشت ماه 1403) از طریق سامانه «بامک» به دبیرخانه جشنواره ملاک قرار می‌گیرد.

مروری بر آنچه در سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر گذشت

پس از بررسی و ارزیابی آثار ارسالی، توسط هیئتهای داوران، در صورت لزوم، از پذیرفتهشدگان برای‌شرکت در مرحله نهایی دعوت به عمل خواهد آمد. بخش موسیقی نواحی ایران، آهنگسازی، پیانو (ایرانی) و ویلن (ایرانی) با تعیین رپرتوارهای تفکیکی به صورت تک‌مرحلهای و بخش موسیقی کلاسیک و دستگاهی به صورت دو مرحله‌ای برگزار می‌شود.

گفتنی است در دوره شانزدهم بنا به تقاضاهای مکرر استادان و شرکتکنندگان در جشنواره ملی موسیقی جوان ویلن و پیانو ایرانی به مجموعه سازها اضافه گردید. در جشنواره هفدهم نیز ساز ریکوردر هم به دلیل گستره نوازندگان و ورود این ساز به سیستمهای آموزشی اضافه گردید.

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به متن کامل فراخوان (فایل پی‌دی‌اف) در سایت انجمن موسیقی ایران به آدرس www.nay.ir و سایت جشنواره ملی موسیقی جوان به آدرس www.nfym.ir مراجعه کنند.