جمعه 15 تیر 1403

فردا آخرین مناظرات رادیویی نمایندگان نامزد‌های ریاست جمهوری پخش می‌شود + فیلم

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
فردا آخرین مناظرات رادیویی نمایندگان نامزد‌های ریاست جمهوری پخش می‌شود + فیلم

با توجه به دو مرحله‌ای شدن انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به منظور تبیین مواضع دو نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات، برنامه «پاستور شماره 14» که به عنوان اولین برنامه مناظره‌ای معاونت صدا از 26 خرداد روانه آنتن شد، از روز دهم تیر مجدد کار خود را آغاز کرد و فردا آخرین مناظره نمایندگان دو نامزد خواهد بود.

سید وحید موسوی، مدیر گروه سیاسی - اجتماعی رادیو گفتگو و مسئول مناظره انتخاباتی «پاستور شماره 14» درباره محور‌های برپایی این مناظرات گفت: بر اساس ماموریتی که رادیو در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به عهده گرفت، قرار شد مناظره‌ای بین نمایندگان نامزد‌های ریاست جمهوری در حوزه‌های مختلف داشته باشیم. بر این اساس ماموریت شبکه‌ها در 10 سرفصل تعیین و سوالات احصاء شد. پس از تایید ستاد انتخابات رسانه ملی مناظره بین نمایندگان نامزد‌های ریاست جمهوری آغاز شد. برنامه اول در رادیو گفتگو با محوریت سیاست خارجه بود. برنامه دوم در رادیو فرهنگ درباره مسائل کلان فرهنگی بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

موسوی ادامه داد: مناظره رادیو تهران با محوریت سیاست داخلی، رادیو معارف با محوریت سبک زندگی، رادیو نمایش با موضوع هنر و سایر شبکه‌ها بر اساس ماموریت تخصصی خود مناظرات را پیش بردند. زمان برای این دوره از انتخابات محدود بود و کار‌ها فشرده شده بود. با این حال، معاونت صدا برای برپایی مناظرات نامه‌نگاری کرد. سوالات به ستاد انتخابات صداوسیما رفت و مورد تایید قرار گرفت. اولین برنامه «پاستور شماره 14» را از 26 خرداد با رادیو گفتگو آغاز کردیم. به ترتیب مناظرات از سوی دیگر شبکه‌های رادیویی پخش شد.

مسئول مناظره انتخاباتی «پاستور شماره 14» در پاسخ به این سوال که برپایی مناظرات به کدام شبکه‌ها سپرده شد؟ توضیح داد: رادیو گفتگو در حوزه سیاست خارجه، رادیو فرهنگ در حوزه سرفصل‌های کلان فرهنگی، رادیو ایران در حوزه زنان و خانواده، رادیو تهران در حوزه سیاست داخلی، رادیو معارف در حوزه سبک زندگی، رادیو اقتصاد در حوزه اقتصاد و کسب‌وکار، رادیو سلامت در حوزه نظام سلامت، رادیو نمایش در حوزه هنر، رادیو ورزش در حوزه ورزش و رادیو جوان با محوریت جوانان مناظرات رادیویی را برگزار کردند.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون