چهارشنبه 18 مهر 1403

فرصتی مناسب برای صحبت درباره نسل‌کشی در غزه

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
فرصتی مناسب برای صحبت درباره نسل‌کشی در غزه

رئیس مجلس پیش از عزیمت به نشست بین المللی پارلمانی که قرار است در تاجیکستان برگزار شود گفت: این نشست فرصت مناسبی است تا درباره نسل‌کشی که رژیم صهیونیستی ایجاد کرده صحبت شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس عصر امروز چهارشنبه پیش از عزیمت به تاجیکستان گفت: دعوت شده‌ایم که در یک نشست بین المللی پارلمانی که در تاجیکستان به مناسبت سی‌امین سال قانونگذاری برگزار می‌شود شرکت کنیم و در این فرصت از ارتباطاتی که در این حوزه، تجربیات قانون‌گذاری و همکاری‌ها در این حوزه وجود دارد استفاده شود.

وی افزود: طبیعتاً وقتی نشست‌های پارلمانی بین المللی هست دو فرصت مهم فراهم می‌شود؛ یکی روابط دوجانبه بین کشورهاست که طبیعتاً بخشی از کشورهای مشترک المنافع و بقیه کشورها از خارج از منطقه حضور دارند که از این فرصت استفاده می‌کنیم برای همکاری‌ها و اموراتی که در گذشته بوده و همچنین پیگیری توافقات گذشته.

قالیباف همچنین گفت: در کنار این فرصت بسیار مهمی است که در سیاست قطعی دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم برای ادامه توسعه روابط با همسایگان مخصوصاً با کشورهای مشترک المنافع وجود دارد و تاجیکستان نقش جدی و اساسی دارد.

رئیس مجلس خاطر نشان کرد که دو کشور از جهات تمدنی، فرهنگی، اجتماعی، زبانی، مذهبی و اقتصادی و سیاسی و جوزه‌های امنیتی که هردو با کشور افغانستان همسایه هستیم روابط بسیار راهبردی داریم. ارتباط چه در سطح پارلمان‌ها و چه در سطح دو دولت و کمیسیون‌های مشترک در اوج خود است و در دو سه سال گذشته چندین سفر بین رؤسای جمهور، رؤسای مجالس و هیئت‌های اقتصادی و سیاسی، امنیتی و فرهنگی برقرار شده است.

وی افزود: این نشست فرصت مناسبی است تا درباره نسل‌کشی که رژیم صهیونیستی ایجاد کرده صحبت شود