دوشنبه 11 تیر 1403

فرصت آخر برای فرهنگیان جا مانده از رتبه بندی | معلمان عجله کنند

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
فرصت آخر برای فرهنگیان جا مانده از رتبه بندی | معلمان عجله کنند

مهلت یک ماهه برای افراد فاقد رتبه برای شرکت در رتبه‌بندی تا روز 20 تیرماه به پایان می‌رسد و به اطلاع می‌رساند که این مهلت توسط وزارت آموزش و پرورش تمدید نخواهد شد.

طبق اطلاعیه قبلی وزارت آموزش و پرورش، افرادی که پس از ارزیابی اولیه، حداقل امتیاز مورد نیاز برای اخذ رتبه آموزشیار معلم (عدم اخذ رتبه) را ندارند، می‌توانند پس از گذشت حداقل یک سال و در صورت استخدام، با کسب امتیاز لازم و ارزیابی مجدد، در یکی از رتبه‌ها قرار بگیرند.

به همین منظور سامانه از 20 خرداد 1403 برای مشمولین (‌فاقدین رتبه) باز و امکان بارگذاری مدارک فراهم شده است.

افراد می‌توانند از طریق پنجره my.medu.ir نسبت به ورود به سامانه اقدام و پس از ورود با مطالعه دقیق راهنمای بارگذاری مستندات و شرایط و ضوابط نسبت به بارگذاری مدارک اقدام کنند.

*‌افراد باید شخصا وارد سامانه شده و شرایط و ضوابط را به دقت مطالعه کنند و از ارجاع بارگذاری مدارک به غیر از خودشان اجتناب کنند.

*مدارک و مستنداتی که در بازه زمانی قبل از 1 خرداد 1403 و بعد از اولین حکم استخدام باشد معتبر هستند و مورد ارزیابی قرار می‌گیرند‌.

*این وزارت‌خانه اعلام کرده است فرصت بارگذاری مدارک تا 20 تیر 1403 است و این فرصت به هیچ وجه قابل تمدید نخواهد بود‌.

*با توجه به اینکه ملاک یکسال از مورخ 1 خرداد 1403 (‌از تاریخ اولین تایید هیات ممیزه‌) به قبل است، (‌افرادی که تا تاریخ 1 خرداد 1402 به قبل عدم احراز شده‌اند) فعلا امکان بارگذاری مدارک را دارند افرادی که بعد از این تاریخ عدم احراز شده‌اند در مرحله بعد سامانه باز می شود.

امور اداری مناطق و نواحی از 20 تیرماه 1403 نسبت به بررسی 5 مولفه ضمن خدمت، ارزشیابی، مدرک تحصیلی، امتیاز تربیت معلم، سنوات تجربی اقدام خواهند کرد.

شایان ذکر است که آیین نامه رتبه بندی معلمان بیش از 20 بار در مجلس شورای اسلامی اصلاح شد. با اصلاح این آیین نامه جنجالی، اخیرا تکلیف معلمان فاقد رتبه نیز مشخص شد.

بر این اساس، وزارت آموزش و پرورش یک فرصت برای رتبه بندی معلمان فاقد رتبه با راه اندازی یک سامانه فراهم کرده است. در این زمینه، نوشته شده است: «مشمولانی که پس از ارزیابی نخست، حداقل امتیاز لازم برای احراز رتبه آموزشیار معلم (عدم احراز رتبه) را کسب نکرده‌اند از تاریخ اولین تأیید هیات ممیزه پس از مدت حداقل یک‌سال و در شرط شاغل بودن می‌توانند با کسب امتیاز لازم و ارزیابی مجدد در یکی از رتبه‌ها قرار گیرند. سامانه از مورخ 20 خرداد 1403 برای مشمولین (فاقدین رتبه) باز شد و امکان بارگذاری مدارک فراهم شد.»

رتبه‌بندی معلمان، مطابق قانون نظام رتبه‌بندی معلمان و به منظور افزایش کیفی فرایند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، استقرار نظام پرداخت‌ها براساس تخصص و شایستگی‌ها، تقویت انگیزه و رضایت‌مندی شغلی و ارتقای تعهد و تقویت هویت حرفه‌ای معلمان براساس نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دولت مردمی سیزدهم اجرا شد.

بر این اساس، 76.6 همت برای اجرای رتبه‌بندی معلمان، در سال 1401 و 1402 به وزارت آموزش و پرورش تخصیص یافته است و برای سال 1403 نیز 43.2 همت پیش‌بینی اعتبار شده است.

فرصت آخر برای فرهنگیان جا مانده از رتبه بندی | معلمان عجله کنند 2