چهارشنبه 28 شهریور 1403

فرصت بخشودگی جرائم مالیاتی تمدید نمی‌شود

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
فرصت بخشودگی جرائم مالیاتی تمدید نمی‌شود

شفاف سازی مالیات یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی است که در دستور کار اقتصاد کشور قرار گرفته که برای اجرای این طرح تاکنون گام‌های موثری برداشته شده است که یکی از این اقدامات راه اندازی سامانه مودیان مالیاتی بوده است.

سازمان امور مالیاتی کشور از سال گذشته اقدام به راه اندازی سامانه مودیان مالیاتی کرده است که از طریق این سامانه تمامی مودیان باید اظهارنامه‌های مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی بارگذاری کنند.

همچنین در راستای شفاف سازی و پیش بینی پذیری مالیاتی برای مودیان و اعتمادسازی میان صاحبان مشاغل و سازمان امور مالیاتی کشور، اوراق قطعی صاحبان مشاغلی که مالیات تبصره ماده 100 تعیین شده توسط سازمان را تایید کردند و همچنین صاحبان مشاغلی که اظهارنامه پیش فرض را مطابق فرآیند پیش بینی شده تکمیل و ارسال کنند تا پایان شهریور ماه صادر و ابلاغ می‌شود.

بخشودگی جرائم مالیاتی به تمامی مدیران کل مالیاتی ابلاغ شد

بر اساس این گزارش یکی دیگر از اقداماتی که سازمان امور مالیاتی کشور تا پایان شهریور ماه در دستور کار خود قرار داده بخشودگی جرائم مالیاتی بوده به طوری که سازمان امور مالیاتی کشور به مودیان مالیاتی فرصت داده است که بدهی‌های مالیاتی خود را پرداخت کنند؛ بنابراین اگر مودیان مالیاتی تمامی بدهی‌های مالیاتی خود را پرداخت کنند تمامی جرائم مالیاتی آنها بخشیده خواهد شد.

در همین زمینه محمد هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرده بود: مؤدیانی که تا تاریخ 25 شهریور کلیه بدهی مالیاتی خود را پرداخت کنند مشمول بخشودگی جرائم قابل بخشش قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: براساس بخشنامه اخیری که صادر شده و در جهت تکریم مؤدیان مالیاتی، اختیار بخشودگی جرائم مالیاتی قابل بخشش به مدیران کل امور مالیاتی سراسر کشور تفویض شد.

وی اظهار کرد: اختیار بخشودگی جرائم قابل بخشش موضوع قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده برای اشخاص حقیقی تا سقف ده میلیارد ریال و برای اشخاص حقوقی تا سقف سی میلیارد ریال برای هر سال یا دوره حسب مورد در صورت پرداخت کلیه بدهی مالیاتی تا تاریخ 25 شهریور امسال به مدیران کل امور مالیاتی تفویض می‌گردد.

گفتنی است، سازمان امور مالیاتی توصیه کرده است با توجه به فرصت محدود، مؤدیان مالیاتی مشمول جهت برخورداری از این تسهیلات ویژه باید در اسرع وقت به ادارات امور مالیاتی محل سکونت خود مراجعه کنند تا بتوانند با پرداخت بدهی‌ها تا 25 شهریور از بخشودگی تا 100 درصد برخوردار شوند.

مودیان مالیاتی خود را پرداخت نکنند جرائم آنها بخشیده نمی‌شود

همچنین در همین رابطه مهدی محودی بک نظر سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه برای بخشودگی جرائم مالیاتی تا 25 شهریور ماه فرصت وجود دارند گفت: مؤدیان تا پایان ساعت 24 فرصت دارند که بدهی‌های قطعی مالیاتی خود را پرداخت کنند، درصورت عدم استفاده از فرصت بخشودگی بدهی‌ها و جرائم مالیاتی آنها اخذ خواهد شد.

او بیان کرد: پس از پایان مهلت بخشودگی جرائم و بدهی‌های مالیاتی (25 شهریور ماه)، تمام ادارات امور مالیاتی نسبت به وصول بدهی‌های قطعی مالیاتی اعم از اصل و جرائم متعلقه با استفاده از ابزار‌های قانونی اقدام خواهند کرد.