دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

فرصت شرکت در جشنواره خاتم تمدید شد

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
فرصت شرکت در جشنواره خاتم تمدید شد

مهلت شرکت در نهمین دوره جشنواره شعر و داستان خاتم تمدید شد.

به گزارش مشرق، علاقه‌مندان می‌توانند داستان‌های خود را در سه قالب داستانک، داستان کوتاه و طرح رمان در سه بخش بزرگسال کودک و نوجوان و دانش‌آموزی به پایگاه اینترنتی جشنواره خاتم ارسال کنند.

محورهای فراخوان شامل بازنمایی و بازگویی و بازآفرینی شخصیت و شیوه زندگی پیامبر اکرم (ص)، نمایش تأثیر وجوه شخصیت پیامبر اکرم (ص) در زندگی نزدیکان، اصحاب و معاصران ایشان، آفرینش ابعاد و نحوه آشنایی و الفت با زندگی پیامبر در نظرگاه اشخاص و افراد دیگر در طول تاریخ تا دوران معاصر و امروز است.

جشنواره در بخش‌های داستان کوتاه درحداکثر 5000 کلمه در دو حوزه بزرگسال و کودک و نوجوان، داستان کوتاهِ کوتاه (داستانک، داستان کوچک، داستانِ مینیمال) در حداکثر صد کلمه، بخش ویژه، ارسال طرح رمان و شرکت در کارگاه نوشتن رمان زیر نظر اساتید مطرح کشور، پس از بررسی و گزینش طرح‌های ارسالی برگزار خواهد شد.

تألیف و ارسال آثار برای همه گروه‌های سنی، پیروان همه ادیان و مذاهب و به زبان‌های مختلف آزاد است و آثاری که تنها از طریق پست و یا از طریق پایگاه اینترنتی جشنواره در فرمت‌های doc.docx. وpdf به همراه نشانی دقیق پستی و الکترونیک، شماره تلفن ثابت و همراه و شرح حال کوتاهی از نویسنده ارسال شود به بخش مسابقه راه می‌یابند.

مهلت ارسال تا پایان فروردین 1403 تمدید شده است. آیین اختتامیه وتقدیم جوایز نیز درخرداد 1403 برگزار خواهد شد.

نویسندگان سه اثر برتر در هر یک از دو حوزه «کودک و نوجوان» و «بزرگسال» به ترتیب زیر اهدا می‌شود:

نفر اول 200 میلیون ریال به همراه دیپلم افتخار

نفر دوم 140 میلیون ریال به همراه دیپلم افتخار

نفر سوم 90 میلیون ریال به همراه دیپلم افتخار

برگزیده چهارم تا ششم 10 میلیون ریال به همراه لوح تقدیر

برای پنج اثر برتر در بخش داستان کوتاهِ کوتاه (داستانک، داستان کوچک، داستان مینیمال): هر یک 10 میلیون ریال

جایزه بخش ویژه: شرکت رایگان در کارگاه رمان نویسی، خرید و انتشار آثار برگزیده

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی پایگاه اینترنتی به آدرس www.khatamfestival.ir و یا نشانی پستی به آدرس تهران، ضلع جنوبی خیابان کریمخان زند، بین خیابان ایرانشهر و خیابان ماهشهر، پلاک 146، ساختمان زیتون، طبقه اول، دبیرخانه جشنواره خاتم به کدپستی: 1584783931 ارسال کنند.

فرصت شرکت در جشنواره خاتم تمدید شد 2