شنبه 9 تیر 1403

فرصت فراموشی آن پنالتی از دست رفته / بازگشت مسی به مت‌لایف: 8 سال بعد از تلخ‌ترین روز لئو

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
فرصت فراموشی آن پنالتی از دست رفته / بازگشت مسی به مت‌لایف: 8 سال بعد از تلخ‌ترین روز لئو

لیونل مسی یک روز بعد از تولد 37سالگی‌اش به استادیومی برمی‌گردد که بدترین خاطرات فوتبالی ملی‌اش را در آن تجربه کرده است.

به گزارش "ورزش سه"، آرژانتین در دومین بازی خود در کوپا آمه‌ریکا 2024 در استادیوم مت‌لایف نیوجرزی به مصاف شیلی می‌رود. دیداری در گروه A تورنمنت که به میزبانی آمریکا در حال برگزاری است.

این ورزشگاه برای لیونل مسی، کاپیتان و اسطوره آلبی‌سلسته، ورزشگاه خاصی است. هشت سال پیش بود که دقیقا در همین ورزشگاه مسی و آرژانتین در فینال کوپا آمه‌ریکا به مصاف شیلی رفتند و در ضربات پنالتی باختند و جام را به شیلیایی‌ها تقدیم کردند. مسی به عنوان ستاره اصلی آرژانتین برای زدن اولین پنالتی پشت توپ ایستاد و پنالتی را از دست داد تا خیلی‌ها او را مقصر از دست رفتن جام قلمداد کنند.

آن فینال سومین فینال پیاپی‌ای بود که مسی و آرژانتین می‌باختند. آنها دو سال قبل در برزیلی به فینال جام جهانی 2014 رسیدند و مقابل آلمان شکست خوردند. در کوپا آمه‌ریکا 2015 هم شیلی در خاک خودش موفق شد آلبی‌سلسته را در فینال شکست بدهد.

مسی بعد از باخت در ضربات پنالتی مقابل شیلی، در استادیوم مت‌لایف، به شدت مورد حمله قرار گرفت. منتقدان می‌گفتند او که در سطح باشگاهی با پیراهن بارسا آنچنان می‌درخشد که گویی ستاره‌ای فرازمینی است چرا با تیم ملی کشورش باید سه فینال پیاپی را بدون جام پشت سر بگذارد و حتی یک افتخار ملی نداشته باشد.

منتقدان دست از سر مسی برنمی‌داشتند و او را مدام با دیه‌گو مارادونایی مقایسه می‌کردند که جام جهانی 1986 را برای کشورش به دست آورده بود. فشارها بر مسی و تلخی آن شکست مقابل شیلی آنقدر سنگین بود که او با تیم ملی خداحفظی کرد. مسی حتی پیش از اینکه سوار اتوبوس تیم ملی شود تا استادیوم مت‌لایف را ترک کند از فرط عصبانیت جلوی دوربین‌ها گفت:" خداحافظ تیم ملی".

از شانس خوب آرژانتینی‌ها این تصمیم مسی پابرجا نماند و وقتی او به آرژانتین برگشت و هوادارانی را دید که روی بنرها نوشته بودند: لطفا نرو مسی، به این نتیجه رسید که بهتر است تجدیدنظر کند. مارادونا شخصا وارد ماجرا شد و مسی را قانع کرد که تصمیمش را برگرداند.

شش سال بعد درحالیکه مارادونای بزرگ از دنیا رفته بود مسی در قطر همان کاری را کرد که دیه‌گو در سال 1986 کرده بود. مسی جام جهانی را برای کشورش به ارمغان آورد تا دیگر هیچکس نتواند به او انگ بی‌افتخار بودن در عرصه فوتبال ملی بزند.

لئو حالا فرصت دیگری دارد تا تلخی ورزشگاه مت‌لایف را به فراموشی بسپارد. او مصمم است این بار در نیوجرزی و در این ورزشگاه شیلی را شکست دهد و در نهایت برای دومین دوره پیاپی جام قهرمانی کوپا آمه‌ریکا را بالای سر ببرد.

فرصت فراموشی آن پنالتی از دست رفته / بازگشت مسی به مت‌لایف: 8 سال بعد از تلخ‌ترین روز لئو 2
فرصت فراموشی آن پنالتی از دست رفته / بازگشت مسی به مت‌لایف: 8 سال بعد از تلخ‌ترین روز لئو 3