جمعه 13 مهر 1403

فرصت 20 روزه برای ایمن‌سازی این گود 25 متری در مسیر خط مترو

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
فرصت 20 روزه برای ایمن‌سازی این گود 25 متری در مسیر خط مترو

مدیرعامل شرکت متروی تهران از تعیین فرصت 20 روزه برای ایمن سازی گود ناایمن «آیرانا» و ادامه روند ساخت خط 10 متروی تهران خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین،نعمت الله فرزان‌پور با بیان اینکه گود ناایمن آیرانا در مسیر اجرای عملیات حفاری خط 10 مترو قرار ندارد، بلکه در ضلع مقابل و به موازات مسیر حفاری تونل خط مذکور واقع شده است، گفت: عمق این گود 35 متر است ومطالعات انجام شده نشان می‌دهد عمر مفید آن تمام شده و طبیعتا باید مقاوم سازی شود.

همشهری در خبری نوشت: او با اشاره به این نکته که کارشناسان مترو مطالعات فاز یک احداث خط 10 مترو را انجام داده و در مراحل مطالعاتی فاز دوم پروژه به این نتیجه رسیدند که این گود با عمق 35 متر باید ایمن سازی شود، افزود: گود مورد بحث، 10 سال پیش حفر شده اما از آن زمان تا کنون عملیاتی اجرایی در آن صورت نگرفته و به همین علت باید تعیین تکلیف شود.

مدیرعامل شرکت متروی تهران در ادامه گفت: به دلایل ایمنی باید مطالعات تکمیلی در مورد عبور خط مترو از این محدوده انجام می‌شد که آن مطالعات نیز نظر کارشناسان مترو را تأیید کرد و در بررسی‌ها مشخص شد برای گذر ایمن تونل مترو از کنار گود 35 متری، لزوما می‌بایست عملیات مقاوم سازی و تحکیم گود صورت گیرد.

وی افزود: به این ترتیب با هماهنگی شهرداری منطقه 22 از مالک خواسته شد تا نسبت به ایمن سازی گود موجود اقدام کرده و برای این منظور 20 روز کاری به مالک مهلت داده شد تا تمهیدات لازم را اعمال کنند و بعد از مقاوم سازی گود، دستگاه حفار به مسیر خود ادامه خواهد داد.

گود آیرانا در محدوده خیابان جوزانی شرقی در مسیر خط 10مترو قرار دارد که تا سال گذشته عمق آن 25متر بود. به گفته کارشناسان دیواره شمالی این گود تا آن زمان پایدارسازی شده بود اما اواخر سال گذشته و پس از 10سال رهاشدگی، مالکان، عمق گود را 10متر افزایش دادند و آن را به 35متر رساندند که این موضوع احتمال نشست سازه‌ها و معابر اطراف و ایجاد خطر برای شهروندان و کارگران مترو را افزایش داد.

233217

کد خبر 1966707