پنج‌شنبه 19 مهر 1403

فرودگاه مهرآباد با تصمیم نظام و دولت هیچ وقت تعطیل نمی شود

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
فرودگاه مهرآباد با تصمیم نظام و دولت هیچ وقت تعطیل نمی شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس‌، مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران امروز در مراسم بهسازی باند 29 چپ فرودگاه بین المللی مهرآباد به عنوان بزرگترین زیرساخت فرودگاهی در پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور، اظهار داشت: پیش از این خلبانان از وضعیت کیفیت باند 29 چپ مهرآباد گله های زیادی داشتند.

وی ادامه داد: در این راستا با فعال کردن باند 29 راست، عملیات بهسازی باند 29 چپ مهرآباد در همین دولت آغاز شد و پروژه یک ساله با اعتبار 750 میلیارد تومان اجرا شد.

سیدی با اشاره به رعایت همه استانداردهای روز دنیا در بهسازی باند 29 چپ مهرآباد، اضافه کرد: فرودگاه مهرآباد طبق تصمیم دولت و نظام تعطیل شدنی نیست و برای همیشه می ماند.

معاون وزیر راه و شهرساری اظهار کرد: ترکینال یک و دو فرودگاه مهرآباد 70 سال قدمت دارد این 2 ترمینال امروز باید جزو آثار باستانی تلقی کنیم. همچنین ترمینال های 4 و 6 هم سوله های صنعتی است که در شان مردم و کشور نیست در این راستا ساخت ترمینال جدید مهرآباد با ظرفیت 20 میلیون مسافر در سال از امروز به دستور وزیر راه و شهرسازی در دستور کار قرارگرفت.

سیدی بیان کرد: مرکز کنترل فضای کشور 900 نیروی متخصص دارد و روزانه به 1500پرواز خدمات می دهد، 120 سامانه کمک ناوبری در مرکز فعال است این مرکز 20 سال عمر دارد و نیاز به بازسازی داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: مرکز کنترل پشتیبان بین ترمینال های 1 و 2 مهراباد به مساحت 14 هزار کتر مربع و 800 میلیارد تومان اعتبار 2 ساله ساخته خواهد شد.

وی اضافه کرد: در کل فرودگاه های کشور جمعا 118 پروژه عمرانی در دست اجرا داریم.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید سیدی باند 29 چپ مهرآباد شرکت فرودگاه ها این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است