یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

فروش اموال مازاد بانک‌ها منابع در گردش آن‌ها را افزایش می‌دهد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
فروش اموال مازاد بانک‌ها منابع در گردش آن‌ها را افزایش می‌دهد

نایب رئیس کمیسیون برنامه بودجه گفت: فروش اموال مازاد بانکی منابع در گردش آن‌ها را بیشتر خواهد کرد و بهترین مکان استفاده از این منابع بخش تولید است.

آقای محسن زنگنه با بیان اینکه بنگاه داری بانک‌ها به معضلی برای اقتصاد کشور منجر شده است، گفت: با وجود اینکه بیشترین تاکید رهبر انقلاب توجه به تولید و حمایت از آن است، اما متاسفانه بانک‌ها توجهی به این مهم ندارند.

او با تاکید بر اینکه بانک‌ها باید با فروش اموال مازاد خود دست از بهانه تراشی در ارائه تسهیلات به بخش تولید و پیشران اقتصادی بردارند، تصریح کرد: مقاومت بانک‌ها در تامین اعتبار بخش تولید باید مورد برخورد دستگاه‌های مسئول قرار بگیرد.

زنگنه با بیان اینکه خوشبختانه وزارت اقتصاد استارت خوبی در حوزه فروش اموال مازاد دولتی زده است، افزود: امید است این دومینو به بانک‌ها نیز رسیده تا آن‌ها بتوانند در عمل به تکالیف خود به دور از بهانه اقدام کنند.

او با تاکید بر اینکه به طور حتم فروش اموال مازاد بانکی منابع در گردش آن‌ها را نیز بیشتر خواهد کرد، گفت: بهترین مکان هزینه کرد منابع بخش تولید است، زیرا می‌تواند به ایجاد اقتصادی پویا و مقاوم کمک کند.

او در ادامه افزود؛ مجلس آماده همکاری با دولت در راستای کمک به بخش تولید با هدف کمک به اقتصاد و همچنین رشد آمار اشتغال است. باید در مسیر تسهیل تولید گام‌های به دور از شعار برداشت.

او یادآور شد: با توجه به این‌که تولید به مثابه کارآفرینی برای قشر اعظمی تلقی می‌شود لازم است برای جلوگیری از بیکاری اقشار بسیاری که عمدتا جوان هستند تدبیری برای رفع مشکلات این حوزه صورت بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه