شنبه 8 اردیبهشت 1403

فریادهایی که مربی کروات را فراری داد؛/ ویدیوی جنجالی شماره یک تنیس جهان دردسرساز شد

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
فریادهایی که مربی کروات را فراری داد؛/ ویدیوی جنجالی شماره یک تنیس جهان دردسرساز شد

نواک جوکوویچ مدتی پس از انتشار ویدیوی عجیبش از رقابت‌های اوپن استرالیا با مربی نامدار کروات خود قطع همکاری کرد.

به گزارش "ورزش سه"، یکی از موضوعات اصلی رسانه‌های ورزشی جهان، قطع همکاری نواک جوکوویچ، تنیسور شماره یک جهان، و گوران ایوانیشویچ، اسطوره تنیس کرواسی، است.

پس از چندین سال همکاری، زمان جدایی ورزشی آن‌ها فرا رسیده و حواشی درباره دلایل احتمالی این اتفاق، بازتاب زیادی در اخبار ورزشی خواهد داشت. رسانه‌های صربستان تمام روز در مورد این پرونده می‌نویسند و به جزئیاتی از مسابقات اوپن استرالیا امسال توجه ویژه‌ای دارند.

نواک جوکوویچ در نیمه‌نهایی این رقابت‌ها توسط جانیک سینر، تنیسور ایتالیایی، حذف شد. ویدیویی از این تنیسور صرب در ست چهارم مسابقه مذکور منتشر شده است. در یک لحظه جوکوویچ به شدت از مربیان خود عصبانی می‌شود و خطاب به آن‌ها با صدای بلند خشم خود را بروز می‌دهد. در این ویدیوی جوکوویچ خطاب به تیم خود گفت:"شما عادی نیستید! چقدر همگی بد و وحشتناک هستید." صدای او به اندازه‌ای بلند بود که به راحتی تماشاگران هم آن را شنیدند.

به هر حال، جوکوویچ از طریق شبکه‌های اجتماعی به همه از قطع همکاری با ایوانیشوویچ خبر داد:"من به وضوح لحظه‌ای را به یاد می آورم که گوران را به عضویت در تیمم دعوت کردم. در سال 2018 بود و من و ماریان می‌خواستیم نوآوری کنیم. در واقع، ما نه تنها همکاری کردیم، بلکه خنده‌های فراوان، سرگرمی، شماره یک در پایان سال، رکوردها و 12 گرند اسلم دیگر (و چندین فینال) از آن زمان به بعد را تجربه کردیم. آیا به یک درام کوچک اشاره کردم؟ من و گوران چند روز پیش تصمیم گرفتیم به همکاری خود پایان دهیم. همکاری ما در زمین فراز و نشیب‌های خودش را داشت اما دوستی ما همیشه قوی بود. در واقع، من مفتخرم که بگویم (مطمئن نیستم که او باشد) که به غیر از قهرمانی در تورنمنت‌ها، ما یک نبرد جانبی نیز در پارچیسی (یک نوع بازی) داشتیم که سال‌ها طول کشید. و آن مسابقات هرگز برای ما تمام نمی‌شود. رئیس، برای همه چیز از شما متشکرم. دوستت دارم."

همکاری ایوانیشوویچ و جوکوویچ از هفته اول ویمبلدون 2019 آغاز شد. از آن زمان، آن‌ها با هم به موفقیت‌های زیادی دست یافتند و موانع متعددی را پشت سر گذاشتند که مهم‌ترین آن‌ها محرومیت از مسابقات آزاد آمریکا و اخراج از استرالیا بود. آن‌ها در طول همکاری خود موفق به کسب 8 گرند اسلم شدند.

مربی کروات به عنوان یک بازیکن به سرویس‌های عالی‌اش معروف بود و در طول همکاری با جوکوویچ روی آن‌ها بسیار کار کرد.

فریادهایی که مربی کروات را فراری داد؛/ ویدیوی جنجالی شماره یک تنیس جهان دردسرساز شد 2