چهارشنبه 13 تیر 1403

فعالیت ادارات این استان فردا با تاخیر آغاز می‌شود

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
فعالیت ادارات این استان فردا با تاخیر آغاز می‌شود

استمرار شرایط جوی و وزش باد و طوفان در منطقه شمال سیستان و بلوچستان منجر شد تا فردا سه‌شنبه فعالیت تمامی ادارات و بانک‌ها در پنج شهرستان منطقه سیستان بجز دستگاه‌های امدادی، درمانی و خدمات‌رسان با 2 ساعت تأخیر آغاز می‌شود.

بنا بر تصمیم مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با توجه‌به استمرار شرایط جوی و وزش باد و طوفان، فردا سه‌شنبه 12 تیرماه فعالیت ادارات و بانک‌ها در پنج شهرستان منطقه سیستان بجز دستگاه‌های امدادی، درمانی و خدمات‌رسان با 2 ساعت تأخیر آغاز می‌شود.

تندباد 115 کیلومتری زابل را در نوردید

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان شامگاه دوشنبه به ایرنا گفت: تندباد 115 کیلومتری بامداد دوشنبه زابل را در نوردید و گرد و غبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به 800 متر کاهش داد.

وی اظهار کرد: در شهرستان زهک نیز بیشینه وزش باد به سرعت 80 کیلومتر بر ساعت رسید و باعث کاهش دید افقی تا عمق 800 متر شد.

وی ادامه داد: تا چهارشنبه با تشدید جریانات شمالی در سیستان، وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی نقاط توفان، کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا و اختلال در تردد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در این مدت در نواحی مرکزی، نوار غربی و مرز شرقی استان وزش باد و گرد و خاک با شدت کمتر نسبت به نواحی شمالی و افزایش غبار پیش بینی می‌شود.

وی از شهروندان خواست از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری و احتیاط در ترددهای جاده ای و محافظت از گلخانه‌ها و محصولات را در نظر بگیرند همچنین از کار در ارتفاعات جدا پرهیز کنند.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.