فعالیت ناوگان اتوبوسرانی تنها با رعایت موازین بهداشتی امکانپذیر است
قزوین - ایرنا - مدیر کل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: ناوگان اتوبوسرانی درون شهری قزوین تنها با رعایت موازین بهداشتی و استفاده از 50 درصد ظرفیت امکانپذیر است.
قدرت الله مهدیخانی روز شنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: مهمترین و کار آمدترین روش برای مقابله و پیشگیری از شیوع و گسترش بیماری کرونا، حفظ فاصله ایمن از افراد و رعایت نکات کلیدی بهداشت فردی و اجتماعی است که بر این اساس و طی جلسات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا، فعالیت اتوبوسهای درون شهری ممنوع شد. مهدیخانی گفت: هدف از اتخاذ این تصمیم، جلوگیری از تجمع و فشردگی افراد در وسائط نقلیه جمعی بود که از عمدهترین راههای سرایت بیماری کرونا اعلام شده است. وی با اشاره به درخواست شهروندان برای آغاز فعالیت ناوگان اتوبوسرانی شهری قزوین، ادامه داد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده و در راستای سهولت تردد شهروندان و نیز بازگشت شرایط کار و زندگی عموم به حالت عادی مقرر شد که با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی که مشتمل بر رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از دستکش و ماسک است، اتوبوسهای درون شهری که در سازمان اتوبوسرانی شهرداریها فعالیت میکنند، با 50 درصد ظرفیت، خدمات رسانی نمایند. این مسوول افزود: اگر مردم در رعایت نکات بهداشتی سهل انگاری کرده و شرایط را عادی فرض نمایند با گسترش دوباره این بیماری در اجتماع روبه رو خواهیم شد که مبارزه و کنترل آن دشوارتر از قبل خواهد بود.
*س_برچسبها_س*