شنبه 21 مهر 1403

فعالیت 14 سایت الگو برای پرورش شتر در کشور

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
فعالیت 14 سایت الگو برای پرورش شتر در کشور

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهاد گفت: 14 سایت الگو برای ترویج پرورش شتر در 10 استان کشور راه‌اندازی شده است.

آقای سیداحمدرضا سیدعلیان گفت: با توجه به بروز پدیده فرونشست زمین در نقاط مختلف ایران و برداشت 90 میلیارد مترمکعب آب طی سال‌های متمادی که 83 درصد آن برای کشاورزی صرف شده و وجود 24 هزار حلقه چاه که 40 درصد آن غیرمجاز است، شرایط آب در کشور در حد هشدار قرار دارد و باید تولید دام‌های مقاوم و گیاهان مستعد خشکی در دستور کار باشد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در سال 86 بانک ژن شتر را برای ترویج جمعیت و شرایط صنعتی شدن آن در سمنان راه‌اندازی کردیم، افزود: ایل بزرگ شاهسون ظرفیت بزرگی برای ترویج جمعیت شتر است و باید شرکت تعاونی‌هایی برای ترویج شتر، با رویکرد اقتصادی شکل گیرد.

او ادامه داد: امروز روز جهانی شتر است و ماندگاری طرح صیانت از شتر دوکوهانه در گرو رویکرد اقتصادی آن است و مخرب نبودن شتر برای بیابان ثابت شده است. مدیر پروژه صیانت از شتر دوکوهانه یادآور شد: برای نگهداری و تکثیر شتر دوکوهانه و جلوگیری از انقراض نسل آن‌ها به ردیف‌های اعتبار استانی، ملی و بین‌المللی نیاز است و مجوز‌های فنی برای طرح ترویج این گونه شتر اخذ شده و تعیین ساختار و شجره شتر‌های دوکوهانه در دستور کار است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت، تجارت و کشاورزی