دوشنبه 16 مهر 1403

فعالیت 80 طلبه در خراسان شمالی برای همکاری در غسال خانه های استان

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
فعالیت 80 طلبه در خراسان شمالی برای همکاری در غسال خانه های استان

حجت الاسلام ناصر هدایتی با اشاره به اینکه در تمامی شهرستان های استان، طلاب خواهر و برادر و جوانان هیئتی جهت همکاری در فعالیت های غسال خانه اموات کرونایی اعلام آمادگی کرده اند، گفت: در حال حاضر 80 نیروی طلبه در این عمل فعالیت دارند و در صورت احساس نیاز به این تعداد افزوده خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگارعصراترک اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا در پیک های مختلف، تعداد زیادی از مبلغان دینی در این سازمان برای انجام تغسیل و تکفین فوت شدگان کرونایی فعالیت داشتند و قطعا ظرفیت مطلوبی در شرایط فعلی می تواند باشد.

این مقام مسئول با اشاره نقش گروه‌های جهادی طلاب و جوانان هیئتی در امدادرسانی و کمک در حل بحران کووید 19 افزود: از ابتدای شیوع و گسترش ویروس کرونا، طلبه‌ها و جونان هیئتی استان خراسان شمالی به‌صورت کاملا داوطلبانه و خداپسندانه برای اموری همچون ضدعفونی معابر، تهیه ماسک و بسته‌های معیشتی و توزیع آن بین مردم مناطق محروم و کم برخوردار و نیز کمک به کادر درمان به‌صورت شیفت و توزیع غذا و آبمیوه در بیمارستان‌ها خدمت‌رسانی کرده‌اند.

وی تغسیل و تکفین اموات را از دیگر کارهای طلاب و جوانان هیئتی عنوان کرد و افزود: در پی پیشرفت بیماری کرونا و آمار بالای اموات، تغسیل و تکفین متوفیان کرونایی نیز توسط طلبه‌های جهادی و نیروهای داوطلب هیئتی انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام هدایتی تأکید کرد: گفتنی است از روز اول شیوع بیماری کرونا در استان خراسان شمالی، با مراقبت‌هایی که انجام شد، هیچ میتی بدون غسل (یا تیمم) دفن‌نشده است.

انتهای پیام /