پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

فناوری جدید حمل بسته‌های حجیم با پهپاد را ساده کرد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
فناوری جدید حمل بسته‌های حجیم با پهپاد را ساده کرد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، پهپاد جدیدی که بسته‌های حجیم را بدون نیاز به استفاده از محفظه حمل می‌کند، RDS2 نام دارد و توسط یک استارت آپ مستقر در لس‌آنجلس به نام A2Z Drone Delivery تولید شده است.

نمونه قبلی این پهپاد به نام RDS1 دارای یک قرقره موتوری مجهز به سیم بکسل جمع‌شونده است که در قسمت زیرین آن یک کنترل از راه دور نصب شده است. در انتهای سیم مذکور یک کیسه پارچه‌ای الاستیک قرار دارد که می‌تواند محموله‌ای با وزن حداکثر 2 کیلوگرم را در خود جای دهد.

هنگامی که پهپاد به مقصد می‌رسد، همچنان در ارتفاع 46 متری معلق می‌ماند. سپس ترمز روی قرقره، خود را رها می‌کند و به کیسه محموله اجازه می‌دهد آزادانه در هوا به پایین بیفتد. با این حال، اندکی قبل از اینکه کیسه به زمین برسد، ترمز قرقره به آرامی مجدداً فشار داده می‌شود و سرعت فرود محموله را کاهش می‌دهد.

این قابلیت با نصب حسگر لیزری لیدار بر روی پهپاد امکان‌پذیر شده است که دقیقاً فاصله آن از زمین را اندازه گیری می‌کند. این سیستم از مشتریان در برابر سر و صدا و خطرات بالقوه یک پهپاد معلق حفاظت می‌کند و به مانور مناسب پهپاد در مسیر خود در اطراف موانعی مانند شاخه های درخت و خطوط برق کمک می کند تا از اتلاف وقت و انرژی باتری جلوگیری شود.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید پهپاد باتری حمل بار محموله این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است