جمعه 10 فروردین 1403

فناوری چاپ سه بعدی به ناسا در آرتمیس کمک می‌کند

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
فناوری چاپ سه بعدی به ناسا در آرتمیس کمک می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، ناسا به تازگی یکی از پروژه های شرکت «Relativity Space» که روی موشک های چاپ سه بعدی کار می‌کند را انتخاب کرده تا بتواند بواسطه آن محدودیت‌هایی از جمله حمل بار از زمین به ماه را برطرف کند و حضور پایدار خود در تنها قمر زمین را رقم بزند.

پروژه مورد حمایت ناسا می‌تواند از فناوری چاپ سه بعدی برای ماه حمایت کند و احتمال موفقیت پروژه آرتمیس را افزایش دهد.

در پروژه آرتمیس که در سال 2024 عملیاتی می‌شود، قرار است نخستین زن جهان به همراه تعدادی فضانورد مرد وارد ماه شوند و ناشناخته‌های ماه را کاوش کنند.

این پروژه ایراد چاپ سه بعدی را در لحظه تشخیص می‌دهد و آن را رفع می کند؛ به عنوان مثال اگر تولید یک قطعه از پایگاه ماه با مشکل مواجه شود، فناوری این شرکت می تواند نقص را به طور خودکار شناسایی کند و آن را ترمیم کند و از این طریق چالش‌های ناسا در ماه را کاهش دهد.

این مرحله اول پروژه است و هنوز جزییاتی برای پرداختن به آن در دست نیست؛ ناسا برای ادامه کار خود طی مدت شش ماه به 125000 هزار دلار احتیاج دارد.

یک پروژه موفق می‌تواند نه تنها مشکلات احتمالی در ماه را کاهش دهد، بلکه کاوش در فضا را افزایش دهد؛ فضانوردان در ماه، مریخ و حتی فراتر از آن نیز می‌توانند وابستگی خود را به منابع زمین کاهش دهند.

انتهای پیام /

فناوری ناسا چاپ سه بعدی ماه آرتمیس
فناوری چاپ سه بعدی به ناسا در آرتمیس کمک می‌کند 2