یک‌شنبه 1 مهر 1403

فوتبال‌لیکس هارد دیسک‌ها را به مقامات تحویل داد / موج جدید افشاگری در فوتبال: زلزله در راه است!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
فوتبال‌لیکس هارد دیسک‌ها را به مقامات تحویل داد / موج جدید افشاگری در فوتبال: زلزله در راه است!

رویی پینتو، بنیانگذار سایت افشاگر فوتبال‌لیکس، مدارک جدیدی در اختیار مقامات قضایی قرار داده و دنیای فوتبال به زودی با افشاگری بزرگ دیگری روبرو خواهد شد.

به گزارش "ورزش سه"، دنیای فوتبال برای رویارویی با مجموعه‌ای جدیدی از افشاگری‌های جنجالی آماده می‌شود. رویی پینتو، روزنامه‌نگار پرتغالی، که پیش از این هم با سایت فوتبال‌لیکس دنیای فوتبال را به لرزه درآورده بود با افشاگری‌های جدیدی از راه رسیده است.

رادیو بین‌المللی فرانسه امروز گزارش داد پینتو چندین هارد دیسک پر از مدارک را به دادستانی فرانسه و بازرپرس‌های اتحادیه اروپا تحویل داده است. رادیو فرانسه می‌گوید حجم اطلاعات آنقدر بالا است که افشای آنها می‌تواند به زلزله‌ای بزرگ در فوتبال دامن بزند.

پینتو بعد از تحویل دادن مدارکش به دادستانی فرانسه به آسوشیتد پرس گفت:" هنوز خیلی مسائل باقی مانده که درباره آنها تحقیق نشده. روزهای جالبی در راه است".

اولین افشاگری‌های پینتو در سال 2015 انجام شد. او مدارکی از میزان دستمزد واقعی ستاره‌های بزرگ فوتبال مثل لیونل مسی و نیمار را منتشر کرد و کریستیانو رونالدو را به تجاوز متهم کرد. همه اتهاماتی که او به ستاره‌های بزرگ فوتبال وارد کرده بود تکذیب شد. از جمله افشاگری‌های دیگر او می‌توان به استراتژی‌های منچسترسیتی برای دور زدن قوانین فرپلی مالی یا شیوع گسترده نژادپرستی در ساختار مدیریتی پاری سن ژرمن اشاره کرد.

پینتو برای این افشاگری‌ها هزینه داده و در ژانویه 2019 در مجارستان دستگیر شد. او سال گذشته توسط دادگاهی در کشورش پرتغال حکم حبس تعلیقی گرفت و اتهامش تلاش برای اخاذی و دسترسی غیرقانونی به سیستم‌های کامپیوتری اعلام شد.

فوتبال‌لیکس هارد دیسک‌ها را به مقامات تحویل داد / موج جدید افشاگری در فوتبال: زلزله در راه است! 2