سه‌شنبه 17 مهر 1403

فوری | رئیس جمهور فرهنگیان را سوپرایز کرد | 2 کد جنجالی گزینش معلمان حذف شد

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
فوری | رئیس جمهور فرهنگیان را سوپرایز کرد | 2 کد جنجالی گزینش معلمان حذف شد

کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی این روزها پیگیر حل مشکلات فرهنگیان وگزینش آنها است.

کمیسیون آموزش مجلس که این روزها به همراه رئیس جمهور پیگیر حل مسائل مربوط به معلمان است، در مورد موضوع جذب نیرو در آموزش و پرورش و نیروی انسانی این سازمان با رسانه ها گفتگو کرد.

عبدالوحید فیاضی درباره جلسه روز گذشته اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با رئیس جمهور گفت: مسائل مختلف آموزشی کشور در این جلسه مطرح شد، البته بیشتر درباره مسائل آموزش و پرورش بحث شد و این که آموزش عالی دارای چه مشکلاتی است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: درباره نیروی انسانی و نابرابری‌های آموزشی نمایندگان صحبت کردند. خودم مسئله گزینش معلمان را مطرح کردم که آقای رئیس‌جمهور گفتند موضوع کدهای 19 و 5 را حل کردیم.

وی افزود: درخصوص مدارسی که تخریبی هستند مطالبی عنوان شد، مدارسی که کپری و کانسکی هستند؛ آقای رئیس‌جمهور گفتند سعی می‌کنیم ظرف یکسال آینده قضایا را پیرامون این مدارس جمع کنیم.

فیاضی در پاسخ به اینکه درباره مصوبه بحث برانگیر کنکور هم با رئیس‌جمهور صحبت شد، گفت: در رابطه با کنکور با آقای رئیس‌جمهور صحبت کردیم و از ایشان خواستیم در شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع را حل کنند، اعضای کمیسیون انتقادات زیادی به مسئله داشتند که چرا شورای عالی انقلاب فرهنگی در این کار ورود پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: اصل این است در کلیات سیاست‌گذاری شورای عالی انقلاب فرهنگی را داشته باشیم اما چرا در موضوعاتی که مجلس قبلا برایش قانون داشته و قانون وضع کرده است، ورود پیدا کردند و این مصوبه را آوردند. برخی از اعضای جلسه هم خواستار لغو این مصوبه بودند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: از آقای رئیس جمهور خواستیم در «شورای عالی آموزش و پرورش» و «شورای عالی عتف» حضور بیشتری داشته باشند تا این شورا وزن بیشتری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی سر جای خودش باید ترازش را داشته باشد، شوراهای وزارت‌خانه هم هستند که رئیس جمهور باید در آن‌ها هم حاضر باشند که خوشبختانه روز گذشته آقای پزشکیان در اولین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش حضور داشتند و ما هم تقاضا کردیم یکپارچه در این جلسات باشند چراکه حضورشان کمک می‌کند، خودشان که می‌آیند چند وزیر مربوطه هم که عضو هستند می‌آیند و این اتفاق هم وزن جلسه را بالا می‌برد، هم مصوبات را قوی‌تر می‌کند و هم کیفیت کار را بالا می‌برد.