شنبه 14 مهر 1403

فیبر نوری عامل تاخیر در جابه‌جایی بنکداران بندرعباس

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فیبر نوری عامل تاخیر در جابه‌جایی بنکداران بندرعباس

بندرعباس - ایرنا - معاون برنامه ریزی فرماندار بندرعباس گفت: مشکل پهنای باند دیتای مجموعه بنکداران با اتمام حفاری و اجرای فیبرنوری در روزهای آینده حل می‌شود.

مجموعه بنکداران بندرعباس که بعد از ایستگاه راه‌آهن بندرعباس واقع شده ظرفیت نزدیک به 600 واحد را در خود دارد و برنامه انتقال این واحد به آن از دی ماه سال گذشته آغاز شده است.

یکی از مزایای خروج بنکداران از سطح شهر بندرعباس کاهش ترافیک در بافت مرکزی شهر است، براساس اخبار منتشره بنا بوده این اتفاق در دهه فجر سال 96 انجام شود.

در ابتدا قرار بود این جابه‌جایی 15 روزه انجام شود که فرمانداری بندرعباس با توجه به مسائلی تا کنون این مهلت را بارها تمدید کرده است

یکی از این مسائل ارتباط اینترنتی مجموعه بنکداران بوده که گویا قرار است با ایجاد زیرساخت ارتباطی بر بستر فیبرنوری مرتفع شود، البته این مساله در مورد میدان جدید میوه و تره بار بندرعباس هم صدق می‌کند.

حسین باباخانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هم اکنون ارتباط دیتای مجموعه بنکداران بندرعباس بوسیله تجهیزات رادیویی برقرار است که این ظرفیت پاسخگوی همه نیازهای بنکداران نیست.

وی ادامه داد: در همین راستا کانال مورد نیاز برای قراردادن فیبرنوری و برقراری ارتباط دیتا بر بستر آن درحال انجام است که در روزهای آینده به اتمام می‌رسد.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری بندرعباس خاطر نشان کرد: تاکنون نیز افزون بر 50 واحد بنکداری در مجموعه بنکداران بندرعباس مستقر شده‌اند.

*س_برچسب‌ها_س*