دوشنبه 16 مهر 1403

قاضی‌زاده هاشمی: 4/5 میلیون مسکن در دولت سلام می‌سازیم

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
قاضی‌زاده هاشمی: 4/5 میلیون مسکن در دولت سلام می‌سازیم

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در سومین بخش از سومین بخش از سومین مناظره انتخاباتی از تولید 4/5 میلیون مسکن و تشکیل وزارت خانواده در دولت سلام خبر داد.

به گزارش مشرق، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در پاسخ به سوالی در خصوص ساماندهی نظام توزیع و حذف واسطه گری گفت: برای اصلاح امور باید نگاه منظومه‌ای داشت؛ وقتی از تورم به معنای ام المصائب کشور یاد می‌کنیم، باید بدانیم باعث هزاران مشکل در کشور شده است. وقتی به ساختار ایجاد تورم دقت می‌کنیم، می‌بینیم تمامی نهادها در این موضوع نقش داشتند.

او در ادامه افزود: موانع زیادی در رساندن کالای ارزان قیمت مقابل تولیدکننده است و باید مجموعه مبدا تا مقصد اصلاح شود؛ دولت سلام این موضوع را در زنجیره تامین می‌بیند و تنها در خرید تضمینی، دادن یارانه به مصرف کننده و تعرفه برای حمایت از تولید داخل دخالت می‌کند.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: در موضوع مرغ، ما 2/5 برابر ظرفیت داخل، توانایی تولید داریم و در داستان گوشت دیدیم که وقتی قیمت ارز را اصلاح کردیم، قیمت گوشت پایین آمد. همچنین تکلیف 30 میلیارد دلار ارز یارانه‌ای که به نام مردم داده شد معلوم نیست.

قاضی زاده هاشمی در پایان گفت: دولت سلام 20 برنامه برای اصلاح امور کشور در نظر گرفته است. کاهش تورم به زیر 5 درصد، تولید 4/5 میلیون مسکن، تشکیل وزارت خانواده، تشکیل صندوق اعتبار خانواده برای ازدواج، اشتغال و مسکن، ایجاد نظام یکپارچه بیمه، مدل شهر کشوری، مدل نظام شایستگی بر اساس استانداردهای مشخص، طرح قنات ملی برای حل مشکلات آبی کشور، واگذاری شستا به کارگران و صندوق ذخیره فرهنگیان به این قشر بخشی از برنامه‌هایی است که در دولت آینده دنبال خواهیم کرد. تورم باعث بیکاری و فقر و بالا رفتن سن ازدواج شده است. اتحادی ها ی موجود در کشور آنقدر توانایی دارند که بتوانند بازار را مدیریت کنند.