جمعه 14 اردیبهشت 1403

قالیباف: شفاف‌سازی فقط برای مجلس نیست / در ابتدایی‌ترین صنایع دچار «ما نمی‌توانیم» شده‌ایم

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
قالیباف: شفاف‌سازی فقط برای مجلس نیست / در ابتدایی‌ترین صنایع دچار «ما نمی‌توانیم» شده‌ایم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه اول آذر) در هفتمین اجلاسیه کنگره همفکری بسیج دانش‌آموزی اظهار داشت: در یک جلسه‌ای که جای مهمی بود اشاره کردم که اگر روزی مسؤولیتی داشته باشم که در دولت اثرگذار باشم حتما تمشیت امور وزارتخانه آموزش و پرورش را به صورت جزئی و دقیق شخصا پیگیری خواهم کرد.

وی افزود: در طول سال‌های گذشته در حالی که سند تحول بنیادین داشتیم متأسفانه بی‌ثبات‌ترین وزارتخانه در عدم حضور باثبات وزیر، آموزش و پرورش بوده است.

رئیس مجلس تصریح کرد: قریب به 17 سال است مدیریت با ثباتی در وزارتخانه آموزش و پرورش نداشته‌ایم و چه توقعی می‌توانیم داشته باشیم که بتوانیم آموزش و پرورش را متحول کنیم.

قالیباف گفت: برای داشتن حکمرانی و تعلیم و تربیت مناسب بایستی در وزارت آموزش و پرورش ثبات وجود داشته باشد این در حالی است که خواسته یا ناخواسته به تعلیم و تربیت ضربه زده‌ایم چرا که روند بی‌ثبات 17 سال گذشته در آموزش و پرورش این را نشان داده است ولی بایستی آن را جبران کنیم.

وی گفت: همه مسؤولان موظف به جبران اقدامات برای تحول در آموزش و پرورش هستند.

وی گفت: در گام دوم انقلاب و بیانیه رهبر معظم انقلاب نباید تردید کنیم زیرا پیش‌قراولان اجرای من و امثال من نیستند بلکه پیش‌قراولان این حرکت دانش‌آموزان هستند لذا بایستی ایمان و باور داشته باشند.

رئیس مجلس گفت: روزهای پیش از انقلاب و اوایل پیروزی انقلاب اسلامی مصمم به اجرای راه مستقیم انقلاب اسلامی که اهداف سیاسی امام بوده و مبتنی بر سنت‌های الهی بود پایدار است و ما بایستی در این مسیر پایدار باشیم.

قالیباف گفت: جوانان و دانش‌آموزان در گام دوم انقلاب اسلامی پیش‌قراولان حرکت در انقلاب اسلامی هستند و نبایستی تردید داشته باشیم موفقیت و پیروزی از آن کسانی است که باور به سنت‌های الهی، مردم‌مداری داشته باشند و خودشان ما می‌توانیم را باور بکنند.

وی تأکید کرد: دانش‌آموزان پیش‌قراولان حرکت در گام دوم انقلاب اسلامی هستند و ما هم به عنوان مسؤولان قدیمی وظیفه داریم و مکلف هستیم که هم تجارب خود را منتقل کنیم و هم از جوان‌ترها استفاده کنیم.

رئیس مجلس گفت: دشمنان در داخل و خارج از انقلاب باید این احساس را داشته باشند که دین توان اداره جامعه را دارد و آنها باید بفهمند که قطعا دین می‌تواند جامعه را اداره کند و انقلاب اسلامی می‌تواند تحول عظیمی را پیش ببرد.

انتهای پیام /

*س_ شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید _س* این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید مجلس شورای اسلامی قالیباف آموزش و پرورش رئیس مجلس این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است