یک‌شنبه 8 مهر 1403

قانون حمایت از نخبگان در دست‌اندازه‌های بروکراسی / آمادگی جهاد دانشگاهی برای ایجاد زیست بوم نخبگانی

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
قانون حمایت از نخبگان در دست‌اندازه‌های بروکراسی / آمادگی جهاد دانشگاهی برای ایجاد زیست بوم نخبگانی

سید رضی آقاسیدی، معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاد دانشگاهی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با توجه به قانون حمایت از نخبگان گفت: به کارگیری نخبگان در دستگاه‌های اجرایی با چالش‌های جدی مواجه است. ساختار‌های دولتی ما به شدت بروکراتیک و غیر منعطف هستند. وی با اشاره به توان ایده پردازی و حل مسائل کلان توسط نخبگان گفت: نخبگان را وارد دستگاه‌هایی می‌کنیم که نیازی و ظرفیتی...

سید رضی آقاسیدی، معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاد دانشگاهی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با توجه به قانون حمایت از نخبگان گفت: به کارگیری نخبگان در دستگاه‌های اجرایی با چالش‌های جدی مواجه است. ساختار‌های دولتی ما به شدت بروکراتیک و غیر منعطف هستند.

وی با اشاره به توان ایده پردازی و حل مسائل کلان توسط نخبگان گفت: نخبگان را وارد دستگاه‌هایی می‌کنیم که نیازی و ظرفیتی برای بهرهگیری از ایده پردازی نخبگان ندارند.

معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاد دانشگاهی از پیشنهاد این نهاد که مورد استقبال معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری نیز واقع شده خبر داد و گفت: پیشنهاد جهاددانشگاهی این است که دولت با استفاده از خود نخبگان، مشکل بروکراسی را حل کند

آقاسیدی ادامه داد: با توجه به شبکه گسترده جهاددانشگاهی و بیش از 130 پژوهشگاه, پژوهشکده و مراکز رشد در سراسر کشور، نخبگان یک دوره کوتاه مدت جامعه پذیری را بعد از تحصیل‌شان، در جهاددانشگاهی بگذرانند و با مسائل کشور آشنا شوند و علاوه بر شناخت نظام بروکراسی، در یک ساختار مجازی و شبکه نخبگانی مسئله محور، بتوانند مسائل و چالش‌های کشور را مرتفع کنند.

وی با اشاره به اینکه نخبگان فرصت‌های هرکشوری هستند افزود: این ایده مورد استقبال معاونت علمی قرار گرفته، ولی هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است امیدواریم با همت و انسجام حمایتی دولت بتوانیم این چالش را حل کنیم. در همه کشور‌ها نخبگان فرصت هستند، ولی به دلیل نگاه بروکراسی در کشور در این زمینه دچار مسئله هستیم.

معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاد دانشگاهی با اعلام آمادگی جهاددانشگاهی در این زمینه خاطر نشان کرد: جهاددانشگاهی این آمادگی را دارد که به عنوان زیست بوم نخبگانی کشور، فضای نوآوری را در اختیار نخبگان قرار دهد که آنان بتوانند در یک شبکه هم‌افزا و منسجم به مسائل مختلف کشور پاسخ دهند.