پنج‌شنبه 12 مهر 1403

قتل به خاطر پاکت سیگار

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
قتل به خاطر پاکت سیگار

متهم در تحقیقات گفت: معتاد بودم و در خانه‌ای متروکه سر یک پاکت سیگار قماربازی کردیم. اما باختم و سر همین موضوع قتل رخ داد.

به گزارش مشرق، زندانی که اعدام نشد در اردیبهشت سال 92 زنی سالخورده را در خانه‌اش به قتل رسانده و طلاهایش را سرقت کرده بود.

در تحقیقات کارآگاهان دریافتند، آخرین فردی که به خانه مقتول رفت و آمد داشته، پسر جوانی بوده که به بهانه دادن بسته حمایتی معیشتی به خانه پیرزن رفته بود. با دستگیری متهم، وی گفت: 10 میلیون تومان از صاحبکارم قرض گرفته بودم و نمی‌توانستم بدهی‌ام را بدهم.

روز حادثه به بهانه توزیع بسته معیشتی به مقابل خانه پیرزن که از اقوام دورمان بود، رفتم. وقتی به آشپزخانه رفت تا چای بیاورد، با ماهیتابه به سرش زدم و طلاهایش را سرقت کردم. من قصد کشتن پیرزن را نداشتم و فقط می‌خواستم او را بی‌هوش کنم.

با تکمیل تحقیقات، کیفرخواست متهم صادر و او در دادگاه به قصاص محکوم شد. به دنبال تأیید حکم قصاص در دیوان‌عالی کشور، پسر جوان اوایل امسال پای چوبه‌دار رفت اما با اصرار و طلب بخشش موفق شد از اولیای‌دم مهلت بگیرد. با پایان این مهلت، وی سحرگاه دیروز چهارشنبه بار دیگر پای چوبه‌دار رفت اما این بار نیز اولیای‌دم به او مهلت دادند و بدین ترتیب بار دیگر پسر جوان به سلولش برگشت.

قتل به خاطر پاکت سیگار

سحرگاه دیروز اما پرونده زندگی سه مرد دیگر که در سه جنایت جداگانه به قصاص محکوم شده بودند، در زندان قزل‌حصار بسته شد. یکی از آنها مرد جوانی بود که در نزاعی خیابانی پسر جوانی را در آبان سال 1401 به قتل رسانده بود. وی پس از محاکمه با درخواست اولیای‌دم به قصاص محکوم شد و با توجه به صدور حکم اشد مجازات برای او، پرونده زندگی‌اش بسته شد.

زندانی دیگر نیز آذر سال 1401 در خانه‌ای متروکه پشت ترمینال جنوب مرد جوانی را کشته بود. متهم که همان موقع بازداشت شده بود در تحقیقات گفت: معتاد بودم و در خانه‌ای متروکه سر یک پاکت سیگار قماربازی کردیم. اما باختم و سر همین موضوع قتل رخ داد. او نیز در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد و با تأیید این حکم در دیوان‌عالی کشور، پرونده زندگی‌اش سحرگاه دیروز در زندان قزل‌حصار بسته شد.

انتقال جسد با کارتن

اواخر اسفند سال 95 نیز ناپدید شدن مرد جوانی به پلیس گزارش شد و در تحقیقات اولیه کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پایتخت به همسر او مشکوک شدند. با زیر نظر گرفتن زن جوان، آنها دریافتند که او با مردی غریبه رابطه پنهانی دارد.

همزمان کارآگاهان جنایی پی بردند، زوج جوان اختلاف داشته و روزی که شوهرش ناپدید شده بود، همسرش به بهانه اسباب‌کشی چند کارتن را از خانه‌اش خارج کرده است.

با کنار هم قرار دادن مدارک و شواهد پلیسی، احتمال قتل قوت گرفت. با دستگیری زن جوان و مردی که با او رابطه پنهانی داشت، آنها به قتل اعتراف کردند.

زن جوان که سناریوی این قتل را اجرا کرده بود، مدعی شد به خاطر اختلاف با همسرش این نقشه را کشیده و با همدستی مرد غریبه شوهرش را کشته، جسدش را داخل کارتن قرار داده و جنازه را با خودرو به بیابان‌های اطراف کرج منتقل کرده و جسد را به آتش کشیده‌اند.

با اعتراف متهمان، جسد سوخته مقتول نیز کشف و به درخواست اولیای‌دم زن جوان به قصاص محکوم شد. با وجود اینکه فرزند مقتول از قصاص مادرش گذشت کرده و پدر مقتول نیز فوت کرده بود اما به درخواست مادر، خواهرها و برادرهای مقتول با اجرای حکم قصاص، پرونده زندگی این زن بسته شد.

منبع: روزنامه ایران