یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

قدرت‌نمایی جنگنده‌ها بر فراز آسمان / فیلم

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
قدرت‌نمایی جنگنده‌ها بر فراز آسمان / فیلم

نمایش‌های هوایی، نمایش‌هایی خیره‌کننده از دقت، مهارت و در مواقعی قدرت محض است که به ندرت تماشاگران را متحیر نمی‌کند. از موتورهای خروشان گرفته تا باله برازنده هواپیماها در برابر آسمان، نمایش های هوایی راهی منحصر به فرد برای تجربه هوانوردی ارائه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مانور حلقه یکی از مانورهایی است که تقریبا در هر پرواز ایروباتیک انتظار اجرای آن وجود دارد. در این مانور هواپیمایی که در حال پرواز مستقیم است، ناگهان دماغه خود را به بالا می‌کشد و به صورت عمودی به آسمان صعود می‌کند. ممکن است به نظر برسد که هواپیما متوقف شده‌است اما در واقع در حال زدن حلقه‌ای در آسمان است.

در علوم آکروجت، مانور کبرا یک حرکت نمایشی و پرطرفدار است که در آن، یک هواپیما که با سرعت متوسط پرواز می‌کند، ناگهان نوک هواپیما را لحظه‌ای بالا برده و پیش از برگشتن به حالت عادی، کمی آن را به جهت مخالف مایل می‌کند. این حرکت، از نیروی شدید موتور برای تثبیت تقریبی ارتفاع در طول مانور استفاده می‌کند. برخی معتقدند که از این مانور می‌توان در نبردهایی با فاصله کم استفاده کرد. هواپیماهای سوخو -57، سوخو -35، سوخو -30 و سوخو -27 در انجام این مانور بسیار توانا هستند.

تیل اسلاید یا سر دادن دم یک مانور آکروباتیک است که از پرواز موازی با زمین، به‌یکباره با یک چهارم گردش به یک صعود عمودی و بلند می‌انجامد که با 100درصد قدرت موتور انجام می‌شود و تا جایی ادامه می‌یابد که هواگرد تکانه خود را به‌کلی ازدست بدهد. هنگامی که سرعت هواگرد به صفر رسید و صعود متوقف شد، خلبان هواگرد خود را تا جای ممکن در حالت معلق در هوا نگه‌می‌دارد. درصورتی که هواگرد دارای فناوری جهت‌دهی رانش باشد، این مرحله بسیار آسانتر انجام می‌شود. مرحله حفظ تعادل در نقطه اوج، در جنگنده‌های نوین بهتر انجام می‌شود. سپس هنگامی که هواپیما با دم خود شروع به بازگشتن به سمت زمین و سقوط کرد، خلبان دماغه هواپیما را به سمت افق می‌گرداند و پس از یک رول (گردش به دور خود)، مستقیم به سمت زمین شیرجه می‌رود. سپس با یک یک‌چهارم دایره (لوپ) هواگرد را دوباره به سطح پرواز افقی می‌رساند.

منبع: simpleflying

بیشتر بخوانید:

مهمان تازه نیروی هوایی ارتش / عکس

روسیه شیطان هولناکش را فعال کرد / یکی برای نابودی یک ارتش / عکس

هواپیمای غول‌پیکر روسیه که در حمله اوکراین منهدم شد / عکس

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1808917