چهارشنبه 18 مهر 1403

قرارداد بزرگ امیرکبیر در حوزه هوش مصنوعی، دریا و معدن با صنایع

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
قرارداد بزرگ امیرکبیر در حوزه هوش مصنوعی، دریا و معدن با صنایع

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: با امضای قراردادهای کلان در حوزه‌های هوش مصنوعی، هوافضا و معدن، دانشجویان ما می‌توانند در پروژه‌های ملی مشارکت و از پشتیبانی مالی و علمی بهره‌مند شوند.

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: با امضای قراردادهای کلان در حوزه‌های هوش مصنوعی، هوافضا و معدن، دانشجویان ما می‌توانند در پروژه‌های ملی مشارکت و از پشتیبانی مالی و علمی بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رهایی درباره اقدامات انجام‌شده برای ورودی‌های جدید دانشگاه صنعتی امیرکبیر، اظهار کرد: از نظر تمهیدات آموزشی، اطلاع‌رسانی جامعی به همه اعضای هیئت علمی و دانشجویان انجام شد تا کلاس‌ها طبق برنامه و به‌موقع آغاز شوند.

وی افزود: برخی اصلاحات نیز در برنامه‌های آموزشی اعمال شد و دروس جدید مرتبط با هوش مصنوعی در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی به دانشکده‌ها ابلاغ شد.

رهایی ادامه داد: همچنین سه رشته جدید شامل کارشناسی مهندسی معماری، کارشناسی ارشد اقتصاد انرژی و علوم عصبی شناختی نیز معرفی شده و برای این رشته‌ها دانشجوی جدید جذب کردیم.

رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به تمهیدات رفاهی برای دانشجویان جدید، عنوان کرد: در زمینه رفاه دانشجویان جدید، چه در مقاطع کارشناسی و چه در مقاطع کارشناسی ارشد، خوابگاه‌های مستقل و مجزا برای خانم‌ها و آقایان پیش‌بینی شده است. تلاش کردیم تا حداقل امکانات رفاهی فراهم شود تا دانشجویان با آرامش بیشتری در خوابگاه‌ها مستقر شوند و به امور تحصیلی خود بپردازند.

وی در رابطه با اشتغال دانشجویان و همکاری با نهادهای مرتبط، بیان کرد: هدف کلان ما این است که تحصیلات و تحقیقات دانشجویان هدفمند باشند. در این راستا، تلاش‌های گسترده‌ای با همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف انجام شده است.

رهایی مطرح کرد: برای مثال، در حوزه‌های مهندسی هوافضا و هوایی ارتباطات گسترده‌ای با صنایع برقرار کرده‌ایم تا پروژه‌های تحقیقاتی دانشجویان در راستای نیازهای صنعت کشور انجام شود و از پشتیبانی مالی برخوردار باشند.

وی افزود: اخیراً نیز قرارداد بزرگی با صنایع دریایی امضا کرده‌ایم که هفت تا هشت دانشکده ما را درگیر خواهد کرد. همچنین در حوزه هوش مصنوعی، سه قرارداد بزرگ منعقد شده است و در زمینه‌های هوایی و معدن نیز با وزارت صنعت و تجارت توافق‌نامه‌هایی به امضا رسیده است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر در پاسخ به این سوال که آیا این قراردادها شامل دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی نیز می‌شود یا خیر، اظهار کرد: بله، این قراردادها شامل دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف نیز می‌شود. دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا به ویژه می‌توانند از این امکانات بهره‌مند شوند و پروژه‌های تحقیقاتی خود را انجام دهند، ضمن اینکه از پشتیبانی مالی برخوردار خواهند بود.

وی افزود: اعضای هیئت علمی نیز در این طرح‌ها مشارکت دارند و از نظر علمی و مالی پشتیبانی خواهند شد.