سه‌شنبه 12 تیر 1403

«قصه کربلا»، روایتی متفاوت از زندگی امام حسین (ع)

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
«قصه کربلا»، روایتی متفاوت از زندگی امام حسین (ع)

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو، حادثه کربلا یکی از وقایع فراموش نشدنی تاریخ شیعه است که با گذشت قرن‌های متمادی هنوز هم تازگی دارد و هر شنونده‌ای را در هر گوشه‌ای از کره خاکی که باشد تحت تأثیر قرار می دهد. در حادثه کربلا اتفاقات ناگواری به وقوع پیوست که هنوز هم بسیاری از مفسران تاریخی از تحلیل جامع آن عاجزند و هر بار فقط گوشه هایی از آن واقعه بزرگ بررسی و تجزیه و تحلیل می‌شود. کتاب...

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو، حادثه کربلا یکی از وقایع فراموش نشدنی تاریخ شیعه است که با گذشت قرن‌های متمادی هنوز هم تازگی دارد و هر شنونده‌ای را در هر گوشه‌ای از کره خاکی که باشد تحت تأثیر قرار می دهد. در حادثه کربلا اتفاقات ناگواری به وقوع پیوست که هنوز هم بسیاری از مفسران تاریخی از تحلیل جامع آن عاجزند و هر بار فقط گوشه هایی از آن واقعه بزرگ بررسی و تجزیه و تحلیل می‌شود.

کتاب «قصه کربلا» که برش‌هایی از زندگانی امام حسین (ع) از آغاز تا پرواز است و به تازگی با قلم مهدی قزلی از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر شده بود. نویسنده در این کتاب، با بهره‌گیری از وقایع عاشورا به خلق داستان‌های کوتاه درباره امام حسین (علیه‌السلام) و یاران باوفایش در واقعه عاشورا پرداخته است.

«قصه کربلا» کاری متفاوت در حوزه داستان‌نویسی معاصر درباره واقعه عاشورا است که با گزینش وقایع تاثیرگذار از رویداد بزرگ تاریخ شیعه به روایت گوشه‌هایی از آن واقعه پرداخته است.