جمعه 10 فروردین 1403

قلعه‌سازی مورچه‌ها در کف دریاچه بختگان / عکس

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
قلعه‌سازی مورچه‌ها در کف دریاچه بختگان / عکس

ایرنا نوشت: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان با اشاره به یک نوع لانه عجیب مورچه در بستر دریاچه بختگان گفت: لانه مورچگان که در محدوده بستر دریاچه احداث شده، دارای مشخصات فنی و منحصر بفردی است که شکل ساخت آن بصورت قلعه و با رعایت نکات ویژه و متمایز از سایر لانه مورچه‌هاست.

حسن خسروانیان روز شنبه با اعلام این خبر افزود: کارشناسان اداره که بمنظور گشت حفاظتی در منطقه و ارزیابی وضعیت اراضی منابع ملی موجود در حریم دریاچه پس از نزولات آسمانی اخیر صورت گرفت به این منطقه اعزام شدند، در حین بازدید از بستر دریاچه بختگان با پدیده نادری برخورد کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان ادامه داد: لانه مربوط به مورچه‌گان که در محدوده بستر دریاچه احداث شده بود دارای مشخصات فنی و منحصر بفردی بود که شکل ساخت آن بصورت قلعه و با رعایت نکات ویژه و خاص آنهم هم متمایز از بقیه لانه مورچه ها است.

خسروانیان دلایل و سوالاتی را در ذهن خود و کارشناسان اعزامی تداعی نموده که شامل تشخیص نوع مورچه، نحوه تغذیه با توجه به فاصله بسیار زیاد با ساحل دریاچه، چگونگی مقاومت بدلیل شوری بسیار زیاد آبی منطقه و نحوه بازسازی لانه ها پس از آبگیری آن قسمت است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان با بیان اینکه وقوع چنین رخدادی کمیاب بوده لذا از محققین و صاحب نظران خواست چنانچه تاکنون مطالعه و تحقیقاتی در این زمینه صورت نگرفته تحقیقاتی صورت و به مراکز علمی معتبر کشور و استان فارس اعلام کند.

بیشتر بخوانید:

انتقام سریع سگ از زوج حیوان‌آزار و سنگ‌انداز!

توهم بقای یوزپلنگ؛ «پیروز» یک بچه گربه است

233231

کد خبر 1661400
قلعه‌سازی مورچه‌ها در کف دریاچه بختگان / عکس 2