دوشنبه 2 مهر 1403

قیمت طلای 18عیار امروز | خریداران چقدر سود کردند؟

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
قیمت طلای 18عیار امروز | خریداران چقدر سود کردند؟

خریداران طلا در شش ماه گذشته به ازای خرید هر گرم طلای 18 عیار، سودی معادل 484 هزار تومان کسب کرده‌اند.

در پایان تابستان 1403، قیمت هر گرم طلای 18 عیار به 3 میلیون و 738 هزار تومان رسید، در حالی که در ابتدای سال 1403، این قیمت 14.8 درصد کمتر بود. یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت طلا در نیمه اول سال، رشد چشمگیر قیمت اونس طلا در بازار جهانی است. در این مدت، قیمت طلا در بازار جهانی 20.2 درصد افزایش یافته و به عبارتی 441 دلار گران‌تر شده و اکنون به 2 هزار و 622 دلار رسیده است.

اما بازار طلا در نیمه دوم سال چه مسیری را سپری خواهد کرد؛ آن هم در شرایطی که پیش‌بینی صعود قیمت طلای جهانی به بالای کانال 3 هزار دلار وجود دارد؟ نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با خبرگزاری با پیش‌بینی وضعیت بازار طلا در نیمه دوم سال 1403 می‌گوید: یک سوالی که این روزها مردم خیلی می‌پرسند، این است که بازار در روزهای آینده افزایشی خواهد بود و یا گرانی‌ها مقطعی است؟ به نظر من احتمال کاهش قیمت، خیلی کم است. یعنی می‌توانیم بگوییم احتمال آن شاید 5 درصد هم نباشد.

وی متذکر می شود: در صورتی که در بازارهای جهانی تحلیل ها به واقعیت بیانجامد، بازار داخلی نیز قطعا تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد.

طلا 484 هزار تومان گران شد

484 هزار تومان، سودی است که خریداران طلا در طول 6 ماه گذشته بابت خرید هر گرم طلای 18عیار کرده‌اند. در حال حاضر هر گرم طلای 18عیار 3 میلیون و 738 هزار تومان قیمت دارد و این در حالی است که در ابتدای سال 1403، 14.8 درصد ارزان‌تر بود.

یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش قیمت طلا در نیمه اول سال، اوج گرفتن قیمت اونس طلا در بازار جهانی است. طلا در بازار جهانی در این بازه زمانی 20.2 درصد و به عبارتی 441 دلار گران شده و حالا روی عدد 2 هزار و 622 دلار ایستاده است.

اما بازار طلا در نیمه دوم سال چه مسیری را سپری خواهد کرد؛ آن هم در شرایطی که پیش‌بینی صعود قیمت طلای جهانی به بالای کانال 3 هزار دلار وجود دارد؟ نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین با پیش‌بینی وضعیت بازار طلا در نیمه دوم سال 1403 می‌گوید: یک سوالی که این روزها مردم خیلی می‌پرسند، این است که بازار در روزهای آینده افزایشی خواهد بود و یا گرانی‌ها مقطعی است؟ به نظر من احتمال کاهش قیمت، خیلی کم است. یعنی می‌توانیم بگوییم احتمال آن شاید 5 درصد هم نباشد.

وی متذکر می شود: در صورتی که در بازارهای جهانی تحلیل‌ها به واقعیت بیانجامد، بازار داخلی نیز قطعا تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد.

قیمت طلای 18عیار امروز | خریداران چقدر سود کردند؟ 2