چهارشنبه 28 شهریور 1403

قیمت ماهی امروز 24 شهریور | با خوردن ماهی لاغر شوید!

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
قیمت ماهی امروز 24 شهریور | با خوردن ماهی لاغر شوید!

در میادین میوه و تره‌بار تهران، قیمت‌های جدید انواع ماهی اعلام شد. بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط سازمان میادین، قیمت ماهی پرورشی قزل‌آلای رنگین‌کمان با وزن بین 300 تا 700 گرم، 183 هزار تومان تعیین شده است.

قیمت جدید انواع آبزیان موجود در بازار میوه و تره‌بار تهران نشان می‌دهد که ماهی اوزون برون، با قیمت 425 هزار تومان برای هر کیلو، به عنوان گران‌ترین نوع ماهی در این میادین شناخته می‌شود. در رتبه بعدی، میگوی منجمد دریایی قرار دارد که قیمت آن 420 هزار تومان برای هر کیلو است و به عنوان دومین آبزی گران‌قیمت بازار معرفی می‌شود.

در بازار قیمت 500 تا 700 گرم شوریده هم 370 هزار تومان است و حلوای سیاه کیلویی 350 هزار تومان به فروش می‌رود.

در میادین تهران ساردین جنوب ارزانترین آبزی هست که عرضه می‌شود؛ کیلویی 60 هزار تومان بعد از آن تیلا پیلای پرورشی هست که 95 هزار تومان به فروش می‌رود.

قیمت انواع ماهی را در جدول زیر بخوانید

 

مصرف ماهی چه مزایایی دارد؟

با توجه به اینکه بیشتر انواع ماهی ها دارای پروتئین بالا، درصد کالری کمتر نسبت به سایر انواع گوشت و حاوی چربی های مفید می باشند، برای رژیم های لاغری بسیار مناسب می باشند. گوشت ماهی منبع غنی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است که با مصرف تنها 100 گرم از آن در هر وعده می توانید کلیه مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را تامین نمائید.

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی به کاهش چربی های شکمی و افزایش سوخت و ساز بدن کمک می نمایند. در واقع به دلیل کاهش چربی های مضر نظیر تری گلیسیرید و کلسترول بد در بدن، نرخ چربی مفید و سالم افزایش پیدا کرده، متابولیسم بدن به طور طبیعی حتی در زمان استراحت و خواب افزایش پیدا می کند.

یکی از انواع رژیم های لاغری، رژیم ماهی است که در آن افراد علاوه بر گیاه خواری، مجاز به خوردن ماهی نیز می باشند. بنابراین به دلیل پروتئین فراوان و با کیفیتی که به بدن می رسد، موجب حفظ تناسب اندام خواهد شد.

سلامت پوست و مو

به دلیل وجود امگا 3، ویتامین های D و E به میزان زیاد در انواع ماهی ها، گنجاندن 200 گرم ماهی در برنامه غذایی هفتگی افراد می تواند کمک شایانی به حفظ طراوت، شادابی و جوانی پوست نماید. همچنین مصرف ماهی موجب کنترل آکنه ها و افزایش انعطاف پذیری و بهبود ظاهر پوست می گردد. روغن موجود در ماهی می تواند به روند تسکین پوست و کمک به برطرف شدن التهابات و پاکسازی پوست سرعت ببخشد.

کمک به عملکرد قلب و عروق

به دلیل امگا 3 سرشاری که در گوشت ماهی موجود است به همراه ویتامین E عملکرد بهینه قلب و انعطاف پذیری مناسب عروق را با کمترین ریسک لخته شدن خون در رگ ها و نارسایی قلبی در افرادی که به طور منظم ماهی را در برنامه غذایی خود جای می دهند، شاهد هستیم.

همچنین مصرف ماهی با کاهش درصد کلسترول بد خون و چربی های دور قلب موسوم به تری گلیسیرید، به بهبود فعالیت قلب و پیشگیری از نارسایی قلبی در افراد کمک می نماید. همچنین ریسک حملات و سکته های قلبی را در تمامی سنین به طور موثری کاهش می دهد.

قیمت ماهی امروز 24 شهریور | با خوردن ماهی لاغر شوید! 2