یک‌شنبه 8 مهر 1403

لالیگا هم با قانون جدید نقل و انتقالات موافقت کرد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
لالیگا هم با قانون جدید نقل و انتقالات موافقت کرد

لالیگا همچون چهار لیگ معتبر دیگر فوتبال اروپا، با تغییر بازه زمانی نقل‌وانتقالات تابستانی موافقت کرد.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با اضافه شدن لیگ فوتبال اسپانیا (لالیگا) به فهرست موافقان تغییر زمان نقل‌وانتقالات تابستانی، از سال آینده پنجره نقل‌وانتقالات در پنج لیگ معتبر قاره سبز پیش از شروع فصل بسته خواهد شد.

یکی از موضوعات مورد بحث همیشگی در فوتبال اروپا، جابه‌جایی بازیکنان تیم‌ها پس از شروع فصل بوده و این سبب شده است که مربیان برای حساب کردن روی یک بازیکن بلاتکلیف بمانند. سازوکار فعلی نقل‌وانتقالات تابستانی به گونه ای است که برخی بازیکنان حتی پس از انجام یکی دو بازی برای یک تیم خاص در فصل جدید، آن را ترک و تیم‌های‌شان را با معضل یافتن جانشین برای آنها مواجه می‌کنند. در تابستانی که گذشت نیز تیم فوتبال آتالانتا نمونه بارز این داستان بود و هافبک هلندی‌اش تئون کوپمینرس را پس از شروع فصل به یوونتوس فروخت.

خبر خوب مدیر اجرایی لالیگا برای بارسلونا

با قانون جدید که از تابستان سال آینده به اجرا درخواهد آمد، اما جابه‌جایی بازیکن پس از شروع فصل تنها مشروط به آزاد بودن آن بازیکن خواهد شد. طبق گزارش نشریه تایمز لندن، از سال 2025 پنجره تابستانی نقل‌وانتقالات در لالیگای اسپانیا، لیگ برتر انگلیس، سری A ایتالیا، بوندس‌لیگای آلمان و لوشامپیونه فرانسه روز 15 آگوست (24 مرداد 1404) بسته خواهد شد.

در مورد پنجره زمستانی اما تغییر به وجود نخواهد آمد و بازار میان فصل از روز دوم ژانویه آغاز می‌شود و تا سوم فوریه ادامه خواهد داشت.