دوشنبه 2 مهر 1403

لامینه یامال جوان‌ترین ستاره تاریخ یورو / رکورد جدید بچه مدرسه‌ای اسپانیا: پدیده واقعی

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
لامینه یامال جوان‌ترین ستاره تاریخ یورو / رکورد جدید بچه مدرسه‌ای اسپانیا: پدیده واقعی

لامینه یامال، پدیده فوتبال اسپانیا، تا چند دقیقه دیگر رکورد جوان‌ترین بازیکن تاریخ یورو را به نام خود ثبت می‌کند.

به گزارش "ورزش سه"، لامینه یامال امروز به جوان‌ترین بازیکنی تبدیل می‌شود که در تاریخ جام ملتهای اروپا به میدان رفته است.

بازیکنی شانزده ساله که فصل گذشته به حمایتهای ژاوی به دنیای فوتبال معرفی شده و به ترکیب اصلی بارسا وارد شد. او در آن زمان تنها پانزده سال سن داشت و رکوردهای مختلفی را شکست.

او امروز در حالی به عنوان بازیکن فیکس اسپانیا مقابل کرواسی به میدان می‌رود که 16 سال و 338 روز سن دارد. پیش از این رکورد جوان‌ترین بازیکن تاریخ یورو در اختیار کاسپر کوزلووسکی لهستانی بود. او در یورو 2020 درحالیکه 17 سال و 246 روز سن داشت به میدان رفت.

با بازی امروز یامال، او رکوردار جوان‌ترین بازیکن تاریخ یورو خواهد بود و کوزلووسکی در رتبه دوم این رده‌بندی می‌ایستد. رتبه سوم جوان‌ترین بازیکنان تاریخ یورو در اختیار جود بلینگام است که در دوره قبلی این رقابتها درحالیکه 17 سال و 349 سال سن داشت مقابل کرواسی با پیراهن انگلیس به زمین رفت.

رتبه‌های بعدی این فهرست به ترتیب در اختیار جترو ویلیامز هلندی، انزو شیفوی بلژیکی و جمال موسیالای آلمانی قرار دارد.

لامینه یامال چند روز پیش در یک مصاحبه گفت که با توجه به اینکه دانش‌آموز سال آخر دبیرستان است و به زودی باید در امتحان نهایی شرکت کند و دیپلم بگیرد تکالیف و درس و مشق خود را به یورو آورده و همزمان با بازی کردن در بالاترین سطح فوتبال اروپا سعی می‌کند تکالیف مدرسه را انجام بدهد.

لامینه یامال جوان‌ترین ستاره تاریخ یورو / رکورد جدید بچه مدرسه‌ای اسپانیا: پدیده واقعی 2