چهارشنبه 18 مهر 1403

لایحه مکان‌های جدید آرامستان پایتخت به شورا ارسال می‌شود

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
لایحه مکان‌های جدید آرامستان پایتخت به شورا ارسال می‌شود

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) درباره مطالعات آرامستان‌های جدید پایتخت، گفت: در این ارتباط لایحه‌ای به‌زودی به شورای شهر تهران ارسال می‌شود و 4 نقطه از پایتخت برای احداث آرامستان پیش‌بینی شده است.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در جریان دویست و سی و پنجمین جلسه شورای شهر تهران لایحه شهردار تهران درباره بهای خدمات آرامستان بهشت زهرا (س) از سال 1403 در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت و در ادامه برخی از اعضای شورای شهر تهران از جمله پیرهادی، شربیانی، عباسی، صادقی، اقراریان، سلیمانی، کاشانی و چمران ریاست شورای شهر تهران، پیشنهادات و توضیحاتی را مطرح کردند.

در ادامه محمدجواد تاجیک؛ مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با اشاره به ظرفیت دفن اموات در بهشت زهرا اظهار کرد: در حال حاضر به هنگام فوت شهروندان، یک طبقه قبر رایگان به آنها ارائه می‌شود. اما ظرفیت ارائه این قبرهای رایگان در حال تمام شدن است و در برخی مناطق دیگر، شاید تا چند دهه آینده نیز امکان دفن اموات وجود داشته باشد.

وی درباره مطالعات آرامستان‌های جدید پایتخت گفت: در این ارتباط لایحه‌ای به زودی به شورای شهر تهران ارسال می‌شود و 4 نقطه از پایتخت برای احداث آرامستان پیش‌بینی شده است.

تاجیک در ارتباط با پیش‌فروش قبر گفت: در این بخش هیچ محدودیتی نداریم و خانواده‌هایی که تمایل دارند در قطعه‌ای که بستگان نزدیک خود را دفن کرده‌اند، می‌توانند قبر تهیه کنند و پیش‌فروش برای این خانواده‌ها پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا در رابطه با فروش قبر به خانواده‌های تهرانی گفت: در قسمت روز یک طبقه رایگان و دو طبقه با دریافت هزینه انجام می‌پذیرد و این در حالی است که برخی خانواده‌ها تمایلی به خرید دو طبقه دیگر ندارند و در این بخش ما دو طبقه دیگر را برای دفن سایر اموات استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: هر طبقه قبر در ناحیه 3 بهشت زهرا 15 میلیون تومان بوده که این میزان به 20 میلیون تومان رسیده است.

تاجیک افزود: 25 هزار پلاک قبر در دفن روز داریم که با احتساب سه طبقه قبر به 75 هزار طبقه می‌رسد و این میزان جوابگوی یک سال و نیم بازه زمانی است.