دوشنبه 23 مهر 1403

لبخند به لب‌ها با یار مهربان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
لبخند به لب‌ها با یار مهربان

تهران - ایرنا - روزهای نگرانی را می‌توانید در پناه کتاب‌ها گذرانده و ارمغان شادمانی را از یار مهربان به عنوان لبخند روی لب‌تان جاری و هدیه بگیرید.

این روزهای پایان ماه رمضان و نزدیک عید فطر، شاید دل‌تان بخواهد کمی بخندید، روزهایی که می‌گذرند، روزهای سختی هستند و لبخند کیمیاست، با خواندن کتاب‌های طنز می‌توانید اندوه را کم کنید و روحیه بهتری داشته باشید.

بیا با جغدها درباره دیابت تحقیق کنیم

دیوید سداریس، متولد 1956، یکی از مطرح‌ترین کمدین‌ها و پرمخاطب‌ترین طنزنویسان آمریکایی است، کتاب‌های او به 25 زبان ترجمه شده‌اند و داستان‌های کوتاه او دو بار عنوان بهترین تألیف آمریکایی را کسب کرده‌اند.

بیا با جغدها درباره دیابت صحبت کنیم، اثر سداریس، مجموعه 26 داستان کوتاه درباره سفرهای او به سراسر جهان است، و قصه‌هایی طنزآمیزی از مشکلات دندانپزشکی در فرانسه، شکل عجیب دستشویی‌های پکن تا عادات غذایی پرنده‌ای کمیاب در استرالیا و طبیعت منحصر به فرد کارولینای شمالی، را روایت می‌کند که مخاطب با تجربه‌های لذت‌بخش و خنده‌دار او آشنا می شود.

بیا با جغدها درباره دیابت تحقیق کنیم، اثر دیوید سداریس، با ترجمه پیمان خاکسار، در 183 صفحه توسط نشرچشمه منتشر شده است.

زمانی برای انقراض خاندان فخر ملکی

سحر شریف‌نیک، طنزنویس و روزنامه‌نگار متولد 1360، در میان نسل جدید طنزنویسان ایرانی جای دارد. او با نگاه تازه اش به موضوعات قدیمی و بازگو کردن مسائل نسل جوان به زبان طنز توانسته نظر مخاطبین این گونه ادبی را به آثار خود جلب کند.

کتاب زمانی برای انقراض خاندان فخر ملکی، مجموعه‌ای از 14 داستان کوتاه طنز است که در موضوعات متفاوتی نوشته شده‌اند.، این داستان ها عناوینی چون فرخ، مردی برای تمام فصول، آقازاده‌ای به نام پسردایی، چشم‌هایی برای درآوردن، من شاگرد اولم، پس هستم، دوتاونصفی تفنگدار، زمانی برای انقراض خاندان فخر ملکی، وقتی فریبا عاشق شد، تیر عشقی به نام ویدئو، رفیق خوب کیلویی چند، بشیر ماست‌بند، باباهدایت غیرت دارد، داریوش خوش‌بوی من، برخورد با خارج، از نوع سوم و پذیرایی در خوابگاه، دارند.

کتاب زمانی برای انقراض خاندان فخر ملکی، طنزی اجتماعی دارد که می تواند مخاطب را با خود همراه کند. این کتاب نخستین کتاب نیک شریف است اما با استقبال خوب مخاطبان روبه رو شد.

این کتاب در 160 صفحه، توسط نشر کوله پشتی به چاپ رسیده است.

کافه خنده

علیرضا لبش، شاعر و نویسنده و طنزپرداز، متولد 1360، کارشناس ارشد جامعه شناسی است و به همین دلیل نوشتن طنز اجتماعی یکی از مهم‌ترین ویژگی آثار او به شمار او می‌آید. لبش تا کنون جوایز بسیاری برای نوشته هایش به دست آورده است.

کافه لبخند، یکی از خواندنی ترین آثار لبش است که 73 داستان کوتاه طنز را در خود جای داده، طنزهایی که همگی با نگاهی اجتماعی نوشته شده‌اند.

اصغر آقا، نامزد انتخابات، آدمی که بختش خوابیده بود یا نویسنده سوژه یابش را گم کرده است، ببخشید، با شما نبودم، خاطرات چوپان دروغگو، ریخت شناسی ناشران، مترو حیوان نجیبی است، مردم آنگولا خودشان به اندازه کافی سیاه هستند، لطفا سیاه ترشان نکنید، همسایه، نامه به نیوتون و غیره داستان‌هایی هستند که در این کتاب می‌خوانید.

کافه خنده، نوشته علیرضا لبش، در 198 صفحه، توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

*س_برچسب‌ها_س*
لبخند به لب‌ها با یار مهربان 2
لبخند به لب‌ها با یار مهربان 3
لبخند به لب‌ها با یار مهربان 4