چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

لزوم توجه به کمبود فضای آموزشی در گلپایگان

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، مدیر آموزش و پرورش گلپایگان در مراسم تجلیل از معلمان با بیان اینکه تقوا انسان را گرانبها می‌کند و این مهم در سایه کسب علم و دانش به دست می‌آید، اظهار کرد: رشد اقتصادی، فرهنگی، علمی و سیاسی در گرو کسب علم و دانش است.

وی با بیان اینکه در شهرستان گلپایگان 17 هزار دانش‌آموز در 149 واحد آموزشی مشغول تحصیل هستند، گفت: 3 هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته در حال فعالیت در مدارس در حال تدریس هستند.

باقر عبیری گفت: 20 مدرسه خیر ساز در شهرستان داریم، و همچنین در حال حاضر 7 پروژه آموزشی در شهرستان نیمه تمام وجود دارد.

وی: با کمبود کلاس درس در شهرستان مواجه هستیم در برخی مدارس کلاس‌ها با ظرفیت 40 دانش‌آموز دایر است، و این در حالی است که آمار کلاس‌ها متناسب با تعداد دانش‌آموزان نیست.

عبیری خاطرنشان کرد: مسکن مهر گلپایگان با وجود 4300 واحد مسکونی که اکثرا فرزند دانش‌آموز دارند یک واحد آموزشی ندارد و دانش‌آموزان این منطقه مجبور به رفتن تا مرکز شهر برای تحصیل هستند، و در این منطقه یک واحد آموزشی در حال ساخت به دلیل نبود اعتبارات نیمه تمام است.

وی ادامه داد: از منطقه عمران و الوند تا میدان 17شهریور در مرکز شهر حتی یک واحد آموزشی پسرانه و دخترانه نداریم.

عبیری گفت: در شهرستان خیرین به شرط ساخت مدرسه زمین به آموزش و پرورش واگذار کرده‌اند.

وی افزود: در یکی از نقاط شهر، زمین 7500 متری از سوی خیر جهت ساخت مدرسه واگذار شد، اما چون مدرسه ساخته نشد، مالک زمین اقدام به تحویل زمین و انصراف جهت واگذاری زمین به آموزش و پرورش شد.

مدیر آموزش و پرورش گلپایگان عنوان کرد: 10 سال قبل قطعه زمینی به متراژ 4300 متر در بلوار امام رضا از سوی یک خیر به آموزش و پرورش واگذار شده، که درصورت اینکه تا 2 سال آینده مدرسه نسازیم صاحب حق تصرف و تملک زمین را دارد.

وی خاطرنشان کرد: در منطقه الوند با توجه به آمار بالای دانش‌آموز با بحران مدرسه مواجه هستیم، در حالی که یک واحد آموزشی سه سال است که به دلیل اعتبارات نیمه تمام رها شده است.