شنبه 31 شهریور 1403

لندن آماده استقبال از سه‌شیرها / برنامه قهرمانی انگلیس: رژه خیابانی بعد از 58 سال!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
لندن آماده استقبال از سه‌شیرها / برنامه قهرمانی انگلیس: رژه خیابانی بعد از 58 سال!

انگلیس برنامه مفصلی برای رژه خیابانی در صورت قهرمانی تیم ملی این کشور در یورو دارد.

به گزارش "ورزش سه"، دولت انگلیس اعلام کرد که اگر تیم ملی این کشور یکشنبه شب در فینال یورو 2024 اسپانیا را شکست داده و به قهرمانی برسد در بازگشت با استقبالی باشکوه مواجه خواهد شد.

تیم ملی انگلیس اگر با جام قهرمانی به کشورش برگردد ابتدا در یک رژه بزرگ خیابانی شرکت کرده و سپس برای دیدار با پادشاه به باخ باکینگهام می‌رود.

طبق برنامه اعلام شده رژه خیابانی سه‌شیرها از گیلدهال در شهر لندن آغاز می‌شود. اتوبوس روباز تیم ملی انگلیس با جام قهرمانی یورو در ادامه مسیرش به میدان مشهور و تاریخی ترافالگار خواهد رفت.

مدت‌هاست که تیم ملی فوتبال انگلیس شاهد رژه‌های قهرمانی در پایتخت نبوده، چرا که آخرین قهرمانی آنها در یک تورنمنت بزرگ به قهرمانی در جام جهانی 1966 برمی‌گردد. در سالهای گذشته تنها یک بار کاروان ورزشی بریتانیا در سال 2012 در لندن رژه خیابانی داشت و یک بار هم در سال 2003 تیم ملی انگلیس بعد از قهرمانی در جام جهانی راگبی با چنین استقبالی مواجه شد.

کایر استارمر، نخست‌وزیر جدید انگلیس که در نشست ناتو حضور دارد، در پیامی خطاب به تیم ملی کشورش گفت: "من شخصا در فینال یوروی قبلی در استادیوم حضور داشتم. دلم نمی خواهد این بار هم در ورزشگاه باشم که تیم بدشانسی بیاورد. همه باید دست به دست هم بدهیم تا این تیم روز یکشنبه با جام به خانه برگردد".

لندن آماده استقبال از سه‌شیرها / برنامه قهرمانی انگلیس: رژه خیابانی بعد از 58 سال! 2
لندن آماده استقبال از سه‌شیرها / برنامه قهرمانی انگلیس: رژه خیابانی بعد از 58 سال! 3