جمعه 28 اردیبهشت 1403

لژیونرهای آینده فوتبال ایران / این تیم سختکوش امروز جهانی می‌شود!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
لژیونرهای آینده فوتبال ایران / این تیم سختکوش امروز جهانی می‌شود!

صدرنشینی در یکی از سخت‌ترین گروه‌های جام‌ملت‌های نوجوانان، تیم ملی را در یک‌چهارم نهایی تورنمنت در شرایط ایده‌آلی قرار داده است.

به گزارش ورزش سه، حساسیت این مرحله اصلا کم از فینال مسابقه‌ها ندارد؛ چرا‌که 4برنده این مرحله، مستقیما خودشان را به جام‌جهانی نوجوانان2023 در اندونزی می‌رسانند. شاگردان حسین عبدی درصورت شکست‌دادن یمن، مسیرشان را به جام‌جهانی هموار خواهند کرد. یک پیروزی، همه فاصله این لحظه‌های تیم نوجوانان تا جام‌جهانی است.

 از گروه مرگ تا گروه زندگی برخلاف ایران که در گروه بسیار سختی در جام ملت‌ها قرار داشت و با کره‌جنوبی و قطر همگروه بود، یمن در یکی از ساده‌ترین گروه‌های این تورنمنت دیده می‌شد. آنها در گروه اول با مالزی، تایلند میزبان و لائوس رقابت داشتند. یمن 2بازی اول را از مالزی و لائوس برد اما در مسابقه سوم روبه‌روی تایلند زانو زد و شکست خورد. این بازی البته تا ششمین دقیقه از وقت‌های تلف‌شده با تساوی دنبال می‌شد اما سرانجام این تایلند بود که گل برتری را زد و صدرنشینی‌اش در گروه را حتمی کرد. با این نتیجه، ایران دیگر ناچار نبود مقابل تیم میزبان رقابت‌ها قرار بگیرد. حالا در یک‌چهارم نهایی، ایران با یمن بازی می‌کند و برنده این مسابقه، سهمیه جام‌جهانی را به‌دست خواهد آورد.

 تاریخ منتظر شماست شاگردان حسین عبدی که امروز بازی بزرگشان را در ورزشگاه تاماسات تایلند برگزار می کنند، پسران مستعدی هستند. بعد از قهرمانی تاریخی نوجوانان ایران در آسیا با علی دوستی‌مهر، تیم ملی در 5دوره اخیر فقط 2بار به نیمه‌نهایی رسیده و هرگز روی سکوی اول نرفته است. حالا بازیکنان این تیم قصد دارند یک شاهکار تاریخی را رقم بزنند و خودشان را به هر قیمتی به رقابت‌های جام‌جهانی برسانند. شکست‌دادن یمن برای رسیدن به این هدف بزرگ کافی است. اگر تیم ملی امروز برنده باشد، اصلی‌ترین ماموریتش را در این جام با موفقیت پشت سر گذاشته است.

 آخرین سهمیه‌های خالی تا امروز صعود 20تیم از قاره‌های مختلف به جام‌جهانی نوجوانان در اندونزی قطعی شده و 4برنده نبردهای امروز نیز 4تیم پایانی جدول مسابقه‌ها را می‌سازند. این مسابقه‌ها هیجان زیادی دارد و به‌شدت نیز از سوی استعدادیاب‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد. در نتیجه اگر ستاره‌های نوجوان ایران امروز صعودشان به این تورنمنت را قطعی کنند، بدون‌شک تأثیر مثبت فوق‌العاده‌ای روی آینده فوتبال‌شان گذاشته‌اند.

منبع: همشهری

لژیونرهای آینده فوتبال ایران / این تیم سختکوش امروز جهانی می‌شود! 2