دوشنبه 9 مهر 1403

ماجرای تخم‌مرغ‌های زرده‌سفید در رسانه‌های اجتماعی / عکس

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
ماجرای تخم‌مرغ‌های زرده‌سفید در رسانه‌های اجتماعی / عکس

چندی پیش یکی از کاربران رسانه‌های اجتماعی در صفحه کاربری خود تصاویری از تخم‌مرغ گذاشت که زرده آن هم سفید بود و بیشتر کاربران آن تصاویر را حاصل هوش مصنوعی می‌دانستند اما بعد مشخص شد، تصویر واقعی است و زرده این تخم‌مرغ‌ها کاملا سفید است.

نادیا زکالوند: داستان از شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر)، وقتی «سودا جانکو»، سردبیر مجله دیزاین نو هیکیداشی، تصویری از یک تخم‌مرغ آبپز نصف‌شده در شبکه اجتماعی ایکس به اشتراک گذاشت، شروع شد. این تصویر ساده، زمانی پیچیده شد که کاربران زرده تخم‌مرغ را هم مانند سفیده آن کاملا سفید دیدند و بحثی بین آنها درگرفت که این تصویر نمی‌تواند واقعی باشد و دست هوش مصنوعی در کار است.

خود جانکو توضیح داد، او هم مانند دیگران از دیدن زرده سفیدرنگ تخم‌مرغ تعجب کرده است و علت آن را نمی‌داند. اما این تخم‌مرغ از منطقه اوکیناوای ژاپن است که در آنجا تخم‌مرغ‌های متنوعی تولید می‌شود.

سپس یکی از کاربران که این نوع تخم‌مرغ‌ها را به‌خوبی می‌شناخت گفت، «به این تخم‌مرغ‌ها شیروتاما می‌گویند و از جزیره اوکیناوا و مزرعه‌ای در شهر ایتومان می‌آیند. در این مزرعه به مرغ‌ها نوعی مکمل حاوی برنج داده می‌شود و در نتیجه آنها تخم‌هایی می‌گذارند که زرده‌شان موقع آبپز کاملا سفید می‌شود. از این نوع تخم‌مرغ معمولا برای تهیه املت برنج استفاده می‌شود.

منبع:

odditycentral

کد خبر 1962896
ماجرای تخم‌مرغ‌های زرده‌سفید در رسانه‌های اجتماعی / عکس 2