یک‌شنبه 8 مهر 1403

ماجرای ضرب و شتم باستان‌شناس آلمانی در کهگیلویه

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ماجرای ضرب و شتم باستان‌شناس آلمانی در کهگیلویه

فرماندار کهگیلویه در خصوص ضرب و شتم باستان‌شناس آلمانی از عدم اطلاع فرمانداری و شورای تامین این شهرستان خبر داد و گفت: باید اداره کل میراث فرهنگی استان یک روز قبل با ارسال نامه اطلاع‌رسانی می‌کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس فرماندار کهگیلویه در خصوص ضرب و شتم باستان شناس آلمانی در سفر خود به روستای تل کوچک این شهرستان گفت: فرمانداری و شورای تامین در جریان سفر این هیات به شهرستان نبوده و باید اداره کل میراث فرهنگی استان حداقل یک روز قبل با ارسال نامه به فرمانداری ما را در جریان سفر قرار می دادند تا تدابیر لازم اندیشه شود.

دارا کریمی نژاد افزود: اداره کل میراث فرهنگی استان بدون هماهنگی قبلی این هیات را به شهرستان اعزام کرده که به خاطر عدم اگاهی اهالی روستا، توسط برخی اهالی این درگیری به وقوع پیوست.

وی تصریح کرد: به محض با خبر شدن از وقوع حادثه با دادستان شهرستان هماهنگی هایی صورت گرفت و خواستار رسیدگی سریع مقصران این حادثه شده که هیچ گونه هماهنگی با فرمانداری و شورای تامین صورت نگرفته و با فرد یا افراد خاطی نیز به جد بر خورد خواهد شد.

گفتنی است؛ باستان شناس آلمانی در سفر خود به شهرستان کهگیلویه با همراهی کارشناسان باستان شناسان پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور و چند کارمند میراث فرهنگی کهگیلویه برای بررسی و بازدید تپه تاریخی تل کوچک روستا در هشت کیلومتری شهر دهدشت سفر کرده بود که متاسفانه به دلیل عدم هماهنگی و توجیه اهالی این روستا مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

انتهای پیام /