شنبه 7 مهر 1403

باستان شناسان

باستان شناسان

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشمندان چهار طوفان شدید خورشیدی را که در گذشته زمین را درنوردیده اند، کشف کرده اند که اگر امروز رخ دهد، می‌تواند به ماهواره ها، شبکه‌های برق و شبکه‌های ارتباطی آسیب برساند. طوفان‌های خورشیدی به صورت جریانی از ذرات باردار خارج شده توسط خورشید به وجود می‌آیند که در برخورد با زمین می‌توانند نوسانات مغناطیسی و الکتریکی در اطراف سیاره ایجاد کنند...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نشست تخصصی با باستان شناسان پیشکسوت درباره موزه داری و باستان شناسی و مالکیت معنوی آثار امروز در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی برگزار شد. در این نشست باستان شناسان درباره نقش و جایگاه باستان‌شناسان و ارتباط آنها با نظام موزه‌داری صحبت کردند و هر کدام نظرات خود را دادند. همچنین، هادی میرزایی مدیرکل موزه‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی،...

خبرگزاری مهر

باستان شناسان درباره کارکرد موزه ها و یافته های باستانی به نمایش درآمده در این مراکز فرهنگی بحث کردند و گفتند که بهتر بود به جای ساخت بنای جدید برای موزه، محوطه ها به موزه تبدیل می شدند.

خبرگزاری مهر

باستان شناسان در نشستی اعلام کردند که روایت گری در موزه‌ها نقص دارد همچنین بازدیدکنندگان باید پس از دیدن موزه‌ها از آنچه که دیدند، تاثیر بگیرند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

بزرگترین شهر زیرزمینی جهان با 40 هکتار وسعت و 4 طبقه تا عمق 21 متری زمین، با 1500 سال قدمت منسوب به انوشیروان ساسانی در نوش آباد اصفهان کشف شده است بزرگترین شهر زیرزمینی جهان با 40 هکتار وسعت و 4 طبقه تا عمق 21 متری زمین، با 1500 سال قدمت منسوب به انوشیروان ساسانی در نوش آباد کشف شده است. وسعت و عمق عجیب این شهر حیرت همگان را برانگیخته است.

وب‌گاه 55 آنلاین

وقتی که هخامنشیان موجب تعجب باستان شناسان میشوند.

وب‌گاه الف

*سفر استانی به لرستان*

وب‌گاه عصر ایران

جامعه باستان‌شناسی ایران با این یادآوری که «برنامه نه چندان منسجم و بخشی از سخنان جناب آقای صالحی امیری درباره «بازنگری حرایم» در صحن مجلس که به نحوی نامناسب انعکاس یافت، سبب نگرانی عمیق جامعه تخصصی شد».

وب‌گاه الف

هیچکس مطمئن نیست که چرا استون هنج ساخته شده است. این بنای مشهور جهان در دشت سالزبری در ویلتشایر به یاد مردگان است و با حرکات خورشید و ماه هماهنگ است.

وب‌گاه فرارو

باستان شناسان با بررسی اسکلت کشف کردند که مرد قرون وسطایی پس از قطع عضو از یک اندام مصنوعی غیرمعمول استفاده می‌کرده است: یک چاقوی آهنی.

وب‌گاه عصر ایران

باستان شناسان با بررسی اسکلت کشف کردند که مرد قرون وسطایی پس از قطع عضو از یک اندام مصنوعی غیرمعمول استفاده می کرده است: یک چاقوی آهنی.

وب‌گاه خبر آنلاین

معروف است که با هر زخمه کلنگ بر دل زمین اصفهان بخشی از تاریخ سر برمی آورد؛ تجربه ای که همه اصفهانی‌ها در هر سن و سالی بارها با آن روبرو شده اند که آخرین نمونه آن عملیات عمرانی بدون حضور کارشناسان میراث در منطقه کمرزرین بود؛ اکنون نیز متخصصان و دوست‌داران میراث فرهنگی معتقدند کاوشهای کارشناسان تیم مدیریت شهری در این منطقه از ضعف عملیاتی باستان شناسی تخصصی رنج می‌برد.

وب‌گاه فرارو

موسسه انسان شناسی و تاریخ کلمبیا از راه اندازی یک پروژه تحقیقاتی علمی و فرهنگی با تمرکز بر این کشتی بادبانی بزرگ یا به اصطلاح گالئون غرق شده «سن خوزه» فارغ از گنج محبوس در آن، در ماه مه 2024 خبر داد.

وب‌گاه عصر ایران

بر اساس آنالیز بقایای این زن سلتی، باستان شناسان این نظریه را مطرح کردند که وی زندگی راحت و بدون کار بدنی زیاد داشته است.

وب‌گاه 55 آنلاین

مقایسه وضعیت امروز مکان های باستانی با آنچه در روزگا اوج خود به نظر می رسیدند سفری جذاب در طول زمان است. این مکان های باستانی که گرد تاریخ بر آنها نشسته، زمانی مراکز شلوغ فعالیت‌های انسانی در جوامع پرجنب‌وجوش بودند. امروز، آنها به عنوان وصیت نامه های استواری از گذشته ایستاده اند، داستان هایشان در خرابه هایی حک شده است که باستان شناسان و مورخان خستگی ناپذیر برای کشف آن تلاش می کنند.

وب‌گاه فرارو

راز‌های وحشتناک یک مقبره باستانی در آفریقا فاش می‌کند که پادشاهان در آن با ابزار‌های پیشرفته آیین قربانی انسان را انجام داده‌اند!