چهارشنبه 18 مهر 1403

ماشاریپوف: ایران را خیلی خوب می‌شناسیم

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
ماشاریپوف: ایران را خیلی خوب می‌شناسیم

بازیکن تیم ملی ازبکستان از شناخت بالای ازبک‌ها نسبت به تیم ملی فوتبال کشورمان سخن گفت.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم از ازبکستان، جلال‌الدین ماشاریپوف در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های ملی فوتبال ازبکستان و ایران در نشست خبری پیش از مرحله سوم دور انتخابی جام جهانی 2026 اظهار داشت: همه از اهمیت این مسابقه باخبر هستند. تجربه کافی را برای دیدار با ایران داریم و حریف را خیلی خوب می‌شناسیم. همه بازیکنان آماده هستند و فردا برای شادی مردم ازبکستان تلاش می‌کنیم.

مربی ازبکستان: دیدار با ایران همیشه سخت و مهیج است

وی درباره شرایط اوستون ارونوف برای دیدار ازبکستان برابر ایران خاطر نشان کرد: همه چیز خوب است.

بازیکن باتجربه ازبکستان در مورد برنامه تاکتیکی گرگ‌های خاکستری (لقب تیم ملی ازبکستان) برای بازی با ایران تصریح کرد: نباید خیلی درباره تاکتیک صحبت کنیم. خبرنگاران اینجا هستند و صحبت‌های ما را پیگیری می‌کنند. می‌دانم که هواداران ایرانی نیز ما را می‌بینند و نیازی نیست در این باره حرف بزنیم.

ماشاریپوف در واکنش به سؤال خبرنگاری که کیفیت بازیکنان ایران و ازبکستان را مقایسه کرد و از اقبال لژیونرهای کشورمان به لیگ امارات یاد کرد، گفت: می‌دانم ایران بازیکنان باکیفیتی دارد و بسیاری از آنها در امارات بازی می‌کنند، اما هنوز کیفیت بالایی دارند. می‌دانم سه بازیکن ایران در یک تیم باشگاهی امارات به میدان می‌روند و کنار هم کار راحتی در تیم ملی دارند.

وی با اشاره به حضور پُرتعداد بازیکنان ایرانی در لیگ حرفه‌ای امارات اظهار داشت: همه می‌دانند بازیکنان چرا به لیگ کشورهای عربی می‌روند. این مسئله به خاطر دلایل فوتبالی نیست و شاید بیشتر به خاطر درآمدها باشد. اگر ازبکستان را با سایر کشورهای آسیایی مقایسه کنیم، به نظرم بازیکنان خوب و باکیفیتی در اختیار داریم.

بازیکن تیم ملی ازبکستان در پاسخ به این پرسش که آیا استفاده از توانایی انفرادی ازبک‌ها برای غلبه بر ایران کفایت می‌کند یا خیر، تأکید کرد: دو برد قبلی ما فقط بر اساس کار انفرادی بازیکنان رقم نخورد. گل من به کره شمالی حاصل کار فردی نبود؛ بلکه پاس‌کاری را از دفاع آغاز کردیم. کارهای گروهی را در تمرینات تمرین می‌کنیم و با درک خوبی که نسبت به هم داریم، امیدوارم با بازی تیمی به نتیجه برسیم.