جمعه 28 اردیبهشت 1403

مافیای واردات قطعات خودرو در تدوین استاندارد سنگ‌اندازی می‌کند‌

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
مافیای واردات قطعات خودرو در تدوین استاندارد سنگ‌اندازی می‌کند‌

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس به نقل از صدا و سیما مهدی اسلام‌پناه، اظهار داشت: در ابتدای دولت فقط 50 قطعه استاندارد در صنایع قطعه سازی خودرو وجود داشت و مابقی قطعات بدون استاندارد تولید و عرضه می‌شد، اما تا پایان امسال استاندارد‌های هزار قطعه خودرو مصوب خواهند داشت.

اسلام پناه اظهار داشت: برای استانداردسازی قطعات، مقاومت‌هایی در صنعت وجود دارد و معمولا قطعه سازان همکاری نمی‌کنند و حتی در برخی موارد دست انداز‌هایی در مسیر ایجاد می‌کنند، بویژه مافیای قطعات وارداتی که تلاش دارند در مسیر استانداردسازی اختلال ایجاد کنند.

اسلام پناه گفت: بعد از تصویب استاندارد‌ها در کمیته‌های فنی و ملی، عرضه این هزار قطعه صرفا با نشان استاندارد انجام خواهد شد تا مصرف کننده هم نسبت به ایمنی و کیفیت آن‌ها اطمینان داشته باشد.

رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: تدوین استاندارد‌ها بر اساس معیار‌های علمی و مشخصه‌های بین المللی است و ما در تعیین شاخص‌ها سهل گیری نداریم. در تدوین استاندارد‌ها نظر جامعه نخبگانی را هم جویا می‌شویم و استاندارد‌ها بعد از تدوین، منتشر می‌شوند تا نظرات افکار عمومی را هم بررسی کنیم، چنانچه موضوعی نیاز به تغییر داشته باشد در استاندارد‌ها لحاظ می‌کنیم.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید خودرو قطعات استاندارد این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است