سه‌شنبه 29 خرداد 1403

مالکان رم اورتون را از مشیری می‌خرند

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
مالکان رم اورتون را از مشیری می‌خرند

خانواده فریدکین، مالکان باشگاه رم، با فرهاد مشیری برای خرید سهام باشگاه اورتون به توافق رسیده‌اند.

به گزارش "ورزش سه"، گروه فریدکین، مالکان باشگاه رم، اکنون پس از انصراف گروه 777 پارتنرز، مالکان جنوا، خواهان خرید سهام باشگاه اورتون انگلیس هستند.

نیویورک تایمز، اتلتیک و تایمز اسپورت اکنون همگی ادعا گزارش داده‌اند که سرمایه‌گذاران آمریکایی به دنبال پیشرفت مذاکرات هستند تا سهام باشگاه انگلیسی را خریداری کنند. اسکای اسپورت تایید کرده که خانواده فریدکین با مشیری به توافق رسیده اند و به نظر می‌رسد که به زودی این انتقال صورت خواهد گرفت.

اورتون نزدیک به یک سال بلاتکلیف بوده و هنوز سهام آن‌ها به فروش نرفته است. فرهاد مشیری، مالک فعلی این باشگاه، سعی دارد 94 درصد از سهام خود را در این باشگاه بفروشد.

بزرگترین مسئله بدهی‌های کلان اورتون است که بسیاری از آن‌ها به دلیل ساخت ورزشگاه جدید انباشته شده است. گروه 777 پارتنرز به عنوان مالکان فعلی جنوا بخشی از خرید سهام اورتون را پشت سر گذاشتند اما در نهایت از این اتفاق منصرف شدند.

این به شرکت‌های دیگر اجازه داد تا با پیشنهادات بزرگتری وارد رقابت شوند و گروه فریدکین اکنون پیشتاز است.

گروه فریدکین در سال 2020 با 600 میلیون یورو سهام باشگاه رم را خریداری کرد. فوربس ثروت خانواده فریدکین را 5 میلیارد پوند یورو زده و آن‌ها از جمله تهیه کنندگان هالیوود هستند.

دن فریدکین و مهمتر از همه پسرش رایان اغلب در ورزشگاه المپیکو حضور پیدا می‌کنند، اما عموماً دوست ندارند با رسانه‌ها صحبت کنند یا اینکه خبرنگاران حضور آن‌ها را احساس کنند.

اورتون بین سال‌های 2019 تا 2023 نزدیک به 500 میلیون یورو ضرر کرد که باعث دو نقض قوانین سودآوری و پایداری لیگ برتر و کسر 8 امتیاز شد.

مالکان رم اورتون را از مشیری می‌خرند 2