شنبه 31 شهریور 1403

مامور مهار مسی گران‌ترین بازیکن عربستان شد

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
مامور مهار مسی گران‌ترین بازیکن عربستان شد

انتقال حسان تمبکتی از الشباب به الهلال او را به گران‌قیمت‌ترین بازیکن عربستان تبدیل کرد.

به گزارش "ورزش سه"، نقل و انتقالات لیگ عربستان سعودی در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته است. از کریم بنزما گرفته تا نیمار، و همچنین انگولو کانته، مالکوم، کولیبالی، ادواردو مندی و گابری ویگا؛ لیگ عربستان سعودی با باشگاه‌های اروپایی رقابت کرده است.

تا به امروز حدود 845 میلیون یورو توسط باشگاه‌های سعودی برای جذب بازیکنان مطرح هزینه شده است.

الهلال عربستان امسال بازیکنان بزرگی مانند نیمار، مالکوم و اوتایو را خریداری کرده، اما با این حال، عربستان رکورد گران‌ترین انتقال تابستانی امسال را با یک بازیکن بومی شکست.

انتقال حسان تمبکتی، مدافع میانی، از الشباب به الهلال با 11.5 میلیون یورو، عنوان گران‌ترین انتقال تاریخ فوتبالیست عربستان را به این بازیکن اختصاص داده است. 10 سال پیش باشگاه النصر با پرداخت 10 میلیون یورو برای خرید الشهری او را به باارزش‌ترین بازیکن این کشور تبدیل کرده بود.

مدافع تیم ملی عربستان می‌تواند این جمعه در دیدار بزرگ الاتحاد برابر الهلال در هفته پنجم لیگ برتر عربستان به میدان برود.

اگرچه عربستان در این تابستان بازیکنان بزرگی را به خاورمیانه منتقل کرده، اما آن‌ها نشان داده‌اند که برای بازیکنان بومی هم پول قابل‌توجهی را هزینه می‌کنند.

شهرت در جام جهانی

تمبتکی با تکل روی لیونل مسی در اولین بازی آرژانتین در جام جهانی، در سراسر جهان شناخته شد. عربستان در آن دیدار قهرمان جهان را با نتیجه 2-1 شکست داد.

او در بازی مهم با آرژانتین وظیفه‌اش در تیم تحت هدایت هروه رنار را به بهترین شکل ممکن انجام داد و در مهار کردن مسی موفق بود. اکنون تمبتکی تمام رکوردهای نقل و انتقالات به عنوان یک فوتبالیست عربستانی را شکسته است.

مامور مهار مسی گران‌ترین بازیکن عربستان شد 2