دوشنبه 26 شهریور 1403

مانچینی در انتقال سعود عبدالحمید نقش داشت / خوب است که عربستان لژیونر اروپایی داشته باشد

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
مانچینی در انتقال سعود عبدالحمید نقش داشت / خوب است که عربستان لژیونر اروپایی داشته باشد

روبرتو مانچینی، سرمربی عربستان، در آستانه دیدار با اندونزی در انتخابی جام جهانی در یک نشست خبری شرکت کرد.

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه نشست خبری امروز روبرتو مانچینی درباره بازی فردای تیم ملی عربستان مقابل اندونزی در انتخابی جام جهانی 2026 بود ولی سرمربی ایتالیایی عربستان با سوالهای زیادی درباره نقش او در انتقال پر سر و صدای سعود عبدالحمید به باشگاه رم مواجه شد.

زمانی که سعود عبدالحمید الهلال را ترک کرد و به رم پیوست بسیاری از رسانه‌های عربستانی مدعی شدند که مانچینی، سرمربی ایتالیایی تیم ملی عربستان، در این انتقال نقش داشته و به مدیران جالوروسی تضمین داده که با شناختی که از سعود عبدالحمید دارد او را مهره‌ای مناسب و باکیفیت برای رم می‌داند.

مانچینی امروز درباره نقش خود در انتقال عبدالحمید به رم گفت: "من در انتقال سعود عبدالحمید به رم هیچ نقش رسمی‌ای نداشت. البته سعود با من صحبت کرد و از من مشاوره خواست. من گفتم اینکه یک فوتبالیست عربستانی در رقابتهای اروپایی بازی کند به نفع فوتبال کشور است و اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم این می‌تواند به نفع فوتبال عربستان باشد".

در ادامه یک خبرنگار از مانچینی پرسید آیا مسئولان رم از او درباره ستاره سابق الهلال و تیم ملی عربستان نظرخواهی نکردند؟ مانچینی گفت: "ده‌روسی، سرمربی رم، از من درباره سعود پرسید و من گفتم او فوتبالیست خوبی است به خصوص از نظر فیزیکی. به او گفتم عبدالحمید حتما می‌تواند در اروپا بازی کند. اما او حالا با یک باشگاه جدید، یک کشور جدید و یک لیگ جدید روبرو است و باید خودش را با این شرایط متفاوت هماهنگ کند".

مانچینی در ادامه باز هم در این باره توضیح داد تا شبهه‌ها را برطرف کند: "ایده انتقال سعود عبدالحمید به اروپا از من نبود. البته او شش ماه قبل با من صحبت کرده بود و از همان موقع گفتم خیلی خوب است که بروی. مطمئنم بعد از مدتی فوتبالیستهای بیشتری از عربستان می‌خواهند راهی اروپا بشوند. اینکه یک نفر دروازه را باز کند مهم است. اگر ستاره‌های کشورهای دیگر به عربستان می‌آیند چرا بازیکنان عربستانی به کشورهای دیگر نروند؟"

مانچینی در انتقال سعود عبدالحمید نقش داشت / خوب است که عربستان لژیونر اروپایی داشته باشد 2
مانچینی در انتقال سعود عبدالحمید نقش داشت / خوب است که عربستان لژیونر اروپایی داشته باشد 3